Ανάπτυξη καταλυτών Pd-περοβσκίτη για οχήματα φυσικού αερίου

Περίληψη

Τα επιβατικά αυτοκίνητα αποτελούν του κύριους εκπομπείς CO, υδρογονανθράκων και NOₓ στην ατμόσφαιρα. Η χρήση τριοδικών καταλυτικών μετατροπέων συνέβαλλε ουσιαστικά στη μείωση του προβλήματος. Παρόλα αυτά, λόγω του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού τους, τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι οι σημαντικότεροι ρυπαντές μεταξύ του συνόλου των μεταφορικών μέσων. Οι προσπάθειες ενίσχυσης της δραστικότητας των καταλυτικών μετατροπέων και της αντοχής τους στη θερμική καταπόνηση με τη χρήση διαφόρων μεταλλικών οξειδίων ως προσθέτων δεν έχουν αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Η αύξηση της δραστικότητας και του χρόνου ζωής των μετατροπέων, ώστε τα αυτοκίνητα να ρυπαίνουν λιγότερο και για μακρύτερα χρονικά διαστήματα, είναι δυνατή μόνο μέσω της αύξησης της περιεκτικότητας σε ευγενή μέταλλα. Ωστόσο, η συνεπαγόμενη αύξηση του κόστους, εκτός του ότι αυξάνει τη δαπάνη για την απόκτηση του οχήματος, αποτελεί και παράγοντα αποθάρρυνσης για την αντικατάσταση του μετατροπέα, όταν αυτός καταστεί ανενεργός. Το φυσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Passenger cars are the main emitters of CO, hydrocarbons and NOₓ. The use of three way catalytic converters significantly contributed in the reduction of the atmospheric pollution problem. Nevertheless, cars are still the most important polluting agent among means of transport, because of the continuous increase of their fleet. Efforts to enhance catalytic activity and thermal durability by using metal oxides additives as promoters, were not effective. Increase in catalytic performance and retention of high catalyst activity during long-term use, in order to accomplish lower emissions for longer periods, can be achieved only by increasing the precious metal content. However, the implied increase in the converter’s cost, not only causes an increase in the total cost of the vehicle, but also, discourages the replacement of the converter when it deactivates. Natural gas, as a fuel for vehicles operating under stoichiometric air/fuel ratio, exhibits a series of environmental, technical and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23670
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23670
ND
23670
Εναλλακτικός τίτλος
Development Pd-perouskite catalysts for natural gas vehicles
Συγγραφέας
Τζιμπιλής, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Χημικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Μπεκιάρογλου Πέτρος
Βασάλος Ιάκωβος
Στουκίδης Μιχάλης
Λεμονίδου Αγγελική
Μαρνέλλος Γεώργιος
Παναγιώτου Κωνσταντίνος
Σακελλαρόπουλος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Χημικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Ατμοσφαιρική ρύπανση; Οχήματα φυσικού αερίου; Οχήματα βενζίνης; Καταλύτες Pd; Καταλύτες Pd/Περοβσκίτη; Μέθοδος παρασκευής; Γήρανση; Δηλητηρίαση με SO2
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 214 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)