Το περιοδικό «Πλάτων» (1878-1891) και η συμβολή του στη διαμόρφωση των αντιλήψεων για την αγωγή των νηπίων στην Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι η ανάδειξη του περιοδικού «Πλάτων» ως μία από τις σημαντικότερες ιστορικές πηγές για τη γνώση τόσο των κατευθύνσεων της ελληνικής διανόησης στα τέλη του 19ου αιώνα, καθώς και των αγώνων του τότε εκπαιδευτικού κόσμου για τη βελτίωση της παρεχόμενης παιδείας. Στα παιδαγωγικά κείμενα του Πλάτωνα αποτυπώνονται αφ’ ενός μεν οι θεωρητικές απόψεις για θέματα αγωγής Ελλήνων και ξένων παιδαγωγών αφ’ ετέρου δε ο γενικότερος προβληματισμός για την παντελή έλλειψη κρατικού ενδιαφέροντος για τη ίδρυση δημόσιων Νηπιαγωγείων στη χώρα μας. Συμπερασματικά το περιοδικό «Πλάτων» αποτέλεσε το μέσο προβολής των πνευματικών αναζητήσεων του εκπαιδευτικού κόσμου στα χρόνια της κυκλοφορίας του, οι οποίες οδήγησαν στην αναγνώριση της αξίας της αγωγής των νηπίων και βαθμιαία υιοθετήθηκαν από την πολιτική εξουσία της χώρας

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

L’objectif de cette these est de souligner l’importance de la revue “Platon” comme l’une des sources historiques les plus importantes pour l’apprestissage a la fin du 19eme siecle et des luttes du monde de l’education pour l’amelioration de l’education offerte. Dans les textes pedagogiques concernant l’education pour les enfants des enseignants (educateurs) grecs et etrangers et l’inquietude generale au sujet du manque d’interet de la part de l’ etat concernant l’etablissement des ecoles guardiennes publiques dans notre pays. En conclusion, la revue "Platon" a ete le moyen de promouvoir les quetes du monde de l’education dans les annees de sa publication, qui ont conduit a l’appreciation de la valeur de l’ education des enfants en age d’aller a l’ecole guardienne et progressivement adoptees par le pouvoir politique du pays

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23250
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23250
ND
23250
Εναλλακτικός τίτλος
La revue “platon” (1878-1891) et sa contribution a la formation des attitudes dans l’education des enfants en age d’ aller a l’ ecole guardienne a la fin du 19eme siecle
Συγγραφέας
Χρήστου, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Πανταζής Σπυρίδων
Δήμου Γεώργιος
Καψάλης Γεώργιος
Βούρη Σοφία
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Μπαμπούνης Χάρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πλάτων (Περιοδικό); Παιδαγωγικά περιοδικά; Παιδαγωγικές αρχές; Αγωγή νηπίων; Έλληνες παιδαγωγοί; Παιδαγωγικά κείμενα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
217 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)