Ο Edward Gordon Craig ως δραματουργός: προσπάθειες καταγραφής ενός επερχόμενου θεάτρου: κριτική ανάλυση χειρογράφων της συλλογής Craig: συμβολή στην ιστορία της σκηνοθεσίας

Περίληψη

Η διατριβή αυτή μελετά μια σειρά από μη υλοποιημένα σχεδιάσματα παραστάσεων που βρίσκονται σε χειρόγραφα σημειωματάρια του αρχείου του Edward Gordon Craig. Η μελέτη τους οδήγησε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για ένα ιδιότυπο και ασύμμετρο προς τη θεατρική εμπειρία της εποχής που δημιουργήθηκε δραματουργικό έργο. Για να ενταχθεί το έργο αυτό στο ιστορικό και αισθητικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφεται και να αναδειχθούν οι εσωτερικές εντάσεις που το προκάλεσαν, μετήλθα μιας πολυσυλλεκτικής μεθοδολογικής προσέγγισης. Οι προτάσεις των Peter Szondi και Hans Thics Lehmann για την ερμηνεία της κρίσης του θεάτρου στο τέλος του 19ου αιώνα, συνέβαλαν στον εντοπισμό -στα εν λόγω σχεδιάσματα- ενός μηχανισμού αντιπαράθεσης με την προϋπάρχουσα τάξη του δραματικού θεάτρου. Στην ίδια κατεύθυνση συνέβαλε και η χρήση της θεωρίας του Παραδείγματος του Τ. S. Kuhn. Τα χειρόγραφα αντιμετωπίστηκαν ως πολυσημειωτικά και μη τελεολογικά πεδία, σύμφωνα προς τις προτάσεις της γενετικής κριτικής και της μελέτης των εικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis examines a series of sketches from Edward Gordon Craig's notebooks found in the Edward Gordon Craig Archive. These involve performances that were never actually realised on stage. A thorough study of these sketches suggests that they are idiosyncratic and incommensurable in terms of dramaturgy, given the norms and experience of theatre at the time they were conceived. The attempt to place Craig's work in its historical and aesthetic context and to underline its internal tensions which became its driving force - led lo a methodological approach that draws on several theories. The theories of Peter Szondi and Hans-Thies Lehmann regarding the crisis of the theatre at the end of the nineteenth century were instrumental in locating a conflict with the existing order of dramatic theatre in the sketches in question. Thomas Kuhn's 'paradigm theory' also pointed to the same direction. The journals were treated as multi-semiotic and non-teleological fields in accordance to genetic cri ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21315
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21315
ND
21315
Εναλλακτικός τίτλος
Edward Gordon Craig as dramatist: attempts to record an oncoming theatre: critical analysis of manuscripts in the Edward Gordon Graig archive: contribution to the history of the mise en scène
Συγγραφέας
Ευκλείδης, Αλέξανδρος του Σαράντης
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεάτρου
Εξεταστική επιτροπή
Βαφειάδη Ευτέρπη
Αρδίττης Βίκτωρ
Παπανδρέου Νικηφόρος
Βέττας Απόστολος-Φωκίων
Μαυρομούστακος Πλάτων
Γλυτζούρης Αντώνιος
Πιπινιά Ιουλία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία θεάτρου; Ιστορία σκηνοθεσίας; Χειρόγραφα σκηνοθεσίας; Μη δραματικά έργα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
462, xxxiii σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)