Σύγκριση δύο μεθόδων διδασκαλίας, του παραγγέλματος και του αυτοελέγχου στην αποτελεσματικότερη εκμάθηση της αντισφαίρισης σε μαθητές δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση δύο συγκεκριμένων μεθόδων διδασκαλίας για την αποτελεσματικότερη εκμάθηση του αθλήματος της αντισφαίρισης σε μαθητές δημοτικού σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 307 μαθητές Ε' και ΣΤ' Δημοτικού (160 αγόρια και 147 κορίτσια) από 7 δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, ηλικίας 11-12 ετών (Μ=11±8). Οι μαθητές διαχωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: α) η πρώτη πειραματική ομάδα (Ν=101) διδάχθηκε για 10 μαθήματα (1 φορά την εβδομάδα) το αντικείμενο του τένις με βάση τη μέθοδο του παραγγέλματος, β) η δεύτερη πειραματική ομάδα (Ν=101) διδάχθηκε για 10 μαθήματα (1 φορά την εβδομάδα) το αντικείμενο του τένις με βάση τη μέθοδο του αυτοελέγχου και γ) η ομάδα ελέγχου (Ν=105) όπου δεν διδάχθηκε την αντισφαίριση αλλά ακολούθησε το τυπικό πρόγραμμα φυσικής αγωγής του σχολείου. Πραγματοποιήθηκαν 2 μετρήσεις (πριν και μετά το τέλος της παρέμβασης) με γνωστικές μεταβλητές αλλά και κινητικά τεστ αξιολόγησης σχετικών με το άθλημα της αντισφαίρισης. Όλες οι κλίμακες είχαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to evaluate two specific teaching methods for the more effective teaching of tennis at the elementary school. The study included 307 fifth and sixth graders (160 boys/147 girls) from 7 primary schools of Thessalonica, with age ranging from 11-12 years old (M=11±8). The pupils were divided in three groups: a) the first experimental group (N=101) attended 10 tennis lessons (once a week) based on the command teaching style, b) the second experimental group (N=101) attended 10 tennis lessons based on the self-check teaching style and c) the control group (N=105) (with no intervention). Two (2) measurements were conducted (before and after the completion of the intervention) with the use of cognitive variables and motor assessment tests related to the tennis sport. All scales had high degree of internal consistency (a<60). The results deriving from the variability analysis of repeated measurements with two factors showed that there were statistically signifi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21209
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21209
ND
21209
Εναλλακτικός τίτλος
The command and self-check styles for more effective teaching of tennis at the elementary school
Συγγραφέας
Πατμάνογλου, Στυλιανός (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Μάντης Κωνσταντίνος
Μαυρομάτης Γιώργος
Ταξιλδάρης Κυριάκος
Γκοδόλιας Γιώργος
Παπαϊωάννου Αθανάσιος
Μαββίδης Αλέξανδρος
Καρυπίδης Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Μέθοδοι διδασκαλίας; Μέθοδος διδασκαλίας αυτοελέγχου; Αντισφαίριση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
218 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)