Διεπιστημονική προσέγγιση εννοιών της γεωμετρίας και της φυσικής: η έννοια της διάστασης

Περίληψη

Από το 1990 και μετά, σε διεθνές επίπεδο, εμφανίζεται μια τάση για διεύρυνση των προγραμμάτων σπουδών της Γεωμετρίας με την εισαγωγή σε αυτά στοιχείων της Γεωμετρίας Fractal. Στα πλαίσια αυτής της διεύρυνσης, τεχνικές (επαναληπτικές διαδικασίες) και έννοιες (διάσταση-διάσταση fractal) που στο παρελθόν απουσίαζαν από τα αναλυτικά προγράμματα ή η αναφορά σε αυτές ήταν αποσπασματική, καθίστανται απαραίτητες. Σε αυτή τη διατριβή μελετάται η δυνατότητα εισαγωγής στοιχείων της Γεωμετρίας Fractal στα Αναλυτικά Προγράμματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας. Η σχετική θεωρία εξετάζεται τόσο όσον αφορά τον επιστημολογικό της χαρακτήρα, όσο και σε σχέση με τη διδακτική της προσέγγιση. Η επιστημολογική ανάλυση της Γεωμετρίας Fractal με βάση την ορολογία και μεθοδολογία του Lakatos, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η Γεωμετρία Fractal εντάσσεται στις Hμι-εμπειρικές Θεωρίες, κυρίως με βάση το ότι η ανάπτυξή της στηρίζεται στη χρήση πειραματικών μέσων όπως οι Η/Υ. Από διδακτική άποψη ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18567
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18567
Εναλλακτικός τίτλος
Inter-disciplinary approach to concepts of geometry and physics: the concept of dimension
Συγγραφέας
Βίτσας, Θεόδωρος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Κολέζα Ευγενία
Καλκάνης Γεώργιος
Δημάκος Γεώργιος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Ματσαγγούρας Ηλίας
Μπούφη Ανδρονίκη
Λέξεις-κλειδιά
Διάσταση; Φυσική; Γεωμετρία; Επιστημολογία; Φράκταλ; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
359 σ., εικ.