Κριτική επισκόπηση της διαχείρισης της αεροπορικής ζήτησης: στρατηγικές, επιπτώσεις, και προοπτικές υλοποίησης

Περίληψη

Σύμφωνα με πρόσφατες προβλέψεις της ζήτησης αεροπορικών μεταφορών, η διεθνής αεροπορική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο με ετήσιο ρυθμό της τάξης του 3,6% μεταξύ του 2002 και του 2020. Οι έντονοι ρυθμοί ανάπτυξης σε συνδυασμό με τα περιορισμένα έργα ανάπτυξης νέων ή επέκτασης των υπάρχουσων αεροδρομιακών υποδομών έχουν, ωστόσο, τροφοδοτήσει μία σειρά από προβλήματα αεροπορικής συμφόρησης και σημαντικών καθυστερήσεων. Η έλλειψη ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης αεροπορικών υπηρεσιών έχει, με τη σειρά της, τροφοδοτήσει σειρά συζητήσεων και πολιτικών διαβουλεύσεων κατά την τελευταία δεκαετία σε παγκόσμια κλίμακα με κοινό σημείο αναφοράς το αγωνιώδες, στρατηγικό δίλημμα για τους εμπλεκόμενους φορείς στη λήψη των αποφάσεων στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών: «διαχείριση της αεροπορικής ζήτησης ή αύξηση της ικανότητας διεκπεραίωσης του συστήματος αεροπορικών μεταφορών;». Γενικά, στον στίβο των πολιτικών συζητήσεων και ερευνητικών προτάσεων καταγράφονται δύο κυρίαρχες προσε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent air transport forecasts speak for an increase in international air passenger traffic in Europe by an average of 3,6% per year between 2002 and 2020. The rapid traffic growth has resulted in severe congestion and delay problems, which, in turn, have self-constrained air transport growth and become a major transport policy issue on both sides of the Atlantic. The increasing imbalance between capacity and traffic has resulted in congestion and delay figures that have drawn the attention of aviation policy makers and already triggered policy discussions that bring into the forefront the challenging dilemma: Demand Management or Capacity Enhancement? Actually, research programs and aviation policy makers to date have concentrated primarily on infrastructure projects, technologies and operating procedures that can enhance or expand system capacity, while maintaining the requisite exceptionally high level of safety. Most potential remedies to the congestion problem seeking to balance s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17491
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17491
ND
17491
Εναλλακτικός τίτλος
A critical assessment of airport demand management: strategies, implications, and potential for implementation
Συγγραφέας
Μαντάς, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ζωγράφος Κωνσταντίνος
Odoni Amedeo
Πραστάκος Γρηγόριος
Δουκίδης Γεώργιος
Λιούκας Σπυρίδων
Saaty Thomas
Πουλυμενάκου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση αεροπορικής ζήτησης; Συμφόρηση και καθυστερήσεις; Ικανότητα λειτουργικής διεκπεραίωσης αεροδρομίων; Κατανομή δικαιωμάτων χρήσης αεροδρομιακής υποδομής; Τιμολόγηση συστήματος αεροπορικών μεταφορών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
477 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)