Μπαρόκ και σύγχρονο φαγκότο: εκτελεστική πρακτική στο έργο του A. Vivaldi

Περίληψη

Ο κεντρικός πυρήνας της μελέτης μου είναι το φαγκότο από την μορφή του στην εποχή μπαρόκ μέχρι τις μέρες μας μέσα από το πρίσμα του πρώτου ουσιαστικού σόλο ρεπερτορίου για το όργανο, που δεν είναι άλλο από τα κονσέρτα του Vivaldi. Στόχος της μελέτης μου είναι η διείσδυση στην εξέλιξη του οργάνου όχι μέσα από μια στείρα ιστορική αναδρομή αλλά από τα εργαλεία της ερμηνείας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκτελεστικής πρακτικής. Επέλεξα τον συγκεκριμένο συνθέτη επειδή o ρόλος του, τόσο όσον αφορά την εποχή που δραστηριοποιείται όσο και τη δυνατότητα εκτέλεσης των έργων του με το μπαρόκ αλλά και με το σύγχρονο φαγκότο, μού έδωσαν την μοναδική ευκαιρία απόδειξης των κοινών στοιχείων των δύο οργάνων ενώ παράλληλα με βοήθησαν στην σύγκριση των κοινών χαρακτηριστικών τους στην διαδικασία της εκτέλεσης. Εξάλλου τα κονσέρτα του Vivaldi είναι ουσιαστικά το πρώτο σόλο ρεπερτόριο του φαγκότου. Η επιλογή επίσης συγκεκριμένων παραδειγμάτων από τρία κονσέρτα του συνθέτη (La minore No2, La minore ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17287
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17287
Εναλλακτικός τίτλος
Baroque and modern bassoon
Συγγραφέας
Πριόβολος, Βασίλειος Σπυρίδων
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λογιάδης Μιλτιάδης
Μαραγκόπουλος Δημήτρης
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Καλδή Μιράντα
Μιχοπούλου Κατερίνα
Άνθης Σωκράτης
Τούλης Γιάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Ρόλος φαγκότου στην μουσική; Μπαρόκ φαγκότο; Μπαρόκ κονσέρτο; Εκτελεστική πρακτική; Σολιστικά όργανα στο κονσέρτο; Ερώτημα αυθεντικότητας; Στολίδια στην εποχή του Vivaldi; Ύφος στη μουσική εκτέλεση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
148 σ.