Περίληψη
Σκοπός και στόχοι της έρευνας: Με την έρευνα αυτή επιχειρείται η θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση της σχέσης της σχολικής επίδοσης των παιδιών που προέρχονται από οικογένειες Ποντίων μεταναστών από την πρώην Σοβιετική Ένωση με τις επιδιώξεις και τις φιλοδοξίες τους, συγκριτικά με τη σχέση της επίδοσης των Ελλήνων μαθητών σχετικά με τις επιδιώξεις και τις φιλοδοξίες τους. Δηλαδή η προσοχή επικεντρώνεται στο αν υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στην επίδοση των μαθητών, όπως φαίνεται από την αξιολόγηση των διδασκόντων και τις επιδιώξεις και φιλοδοξίες τους, πιστεύοντας ότι η διαπίστωση αυτή θα μας οδηγήσει σε έναν από τους βασικούς παράγοντες που μπορεί να κατευθύνουν τους μαθητές, και ειδικότερα τα παιδιά των μεταναστών, σε μια διαδικασία κοινωνικού αποκλεισμού. Περαιτέρω επιδίωξη μας είναι να εντοπίσουμε και τους παράγοντες εκείνους που, επηρεάζοντας την επίδοση άμεσα, έχουν επίπτωση και στις επιδιώξεις και φιλοδοξίες έμμεσα, οδηγώντας έτσι στον κοινωνικό αποκλεισμό. Πιο συγκεκριμένα: 1) Επιχ ...
Σκοπός και στόχοι της έρευνας: Με την έρευνα αυτή επιχειρείται η θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση της σχέσης της σχολικής επίδοσης των παιδιών που προέρχονται από οικογένειες Ποντίων μεταναστών από την πρώην Σοβιετική Ένωση με τις επιδιώξεις και τις φιλοδοξίες τους, συγκριτικά με τη σχέση της επίδοσης των Ελλήνων μαθητών σχετικά με τις επιδιώξεις και τις φιλοδοξίες τους. Δηλαδή η προσοχή επικεντρώνεται στο αν υπάρχει συνάφεια ανάμεσα στην επίδοση των μαθητών, όπως φαίνεται από την αξιολόγηση των διδασκόντων και τις επιδιώξεις και φιλοδοξίες τους, πιστεύοντας ότι η διαπίστωση αυτή θα μας οδηγήσει σε έναν από τους βασικούς παράγοντες που μπορεί να κατευθύνουν τους μαθητές, και ειδικότερα τα παιδιά των μεταναστών, σε μια διαδικασία κοινωνικού αποκλεισμού. Περαιτέρω επιδίωξη μας είναι να εντοπίσουμε και τους παράγοντες εκείνους που, επηρεάζοντας την επίδοση άμεσα, έχουν επίπτωση και στις επιδιώξεις και φιλοδοξίες έμμεσα, οδηγώντας έτσι στον κοινωνικό αποκλεισμό. Πιο συγκεκριμένα: 1) Επιχειρείται η διερεύνηση του αν υπάρχει σημαντική διαφορά ανάμεσα στην επίδοση των Ελλήνων μαθητών και των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. 2) Διερευνάται η σχέση που έχουν οι επιδιώξεις και οι φιλοδοξίες των παιδιών των μεταναστών με την επίδοσή τους και η σχέση που έχουν οι επιδιώξεις και οι φιλοδοξίες των Ελλήνων μαθητών με την επίδοσή τους. 3) Εξετάζεται το αν οι επιδιώξεις και οι φιλοδοξίες των μεταναστών είναι πιο περιορισμένες από τις επιδιώξεις και τις φιλοδοξίες των Ελλήνων που έχουν την ίδια επίδοση στο σχολείο. 4) Αναλύεται αν η επίδοση των μαθητών γενικά, και ιδιαίτερα των μαθητών από οικογένειες μεταναστών, επηρεάζεται από παράγοντες όπως η γνώση της γλώσσας από την πλευρά των μαθητών και από την πλευρά των οικογενειών τους, καθώς και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση της οικογένειας. Ερευνήθηκε, επίσης, ο εθνοκεντρισμός του περιβάλλοντος ως προς τις στάσεις των διδασκόντων, η υποδομή του σχολείου για την υποδοχή των μεταναστών, η στάση των γονέων ως προς την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό επίπεδο των γονέων, ο εθνοκεντρισμός του περιβάλλοντος όσον αφορά στη στάση των συμμαθητών των μεταναστών, ο εθνοκεντρισμός του περιβάλλοντος ως προς τις εμπειρίες των γονέων των μεταναστών, ο εθνοκεντρισμός του περιβάλλοντος γενικά, που αφορά στις εμπειρίες των ίδιων των μαθητών οι οποίοι προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. 5) Διερευνάται το ποιοι από αυτούς τους παράγοντες επηρεάζουν περισσότερο και ποιοι λιγότερο την επίδοση των μαθητών. Συμπερασματικά, στόχος της έρευνάς μας είναι το να καθοριστούν οι παράγοντες εκείνοι που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση των μαθητών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τις φιλοδοξίες και τις επιδιώξεις τους, που ακολούθως μπορεί να σηματοδοτήσουν την απαρχή μιας διαδικασίας κοινωνικού αποκλεισμού. […]
περισσότερα