ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 1878-1911

Περίληψη

Η ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΡΙΘΜΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, ΔΕΝ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΡΙΑΣ. ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΑΥΤΗ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΜΕ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ, ΝΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΟΥΜΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1878-1911. ΤΟ 1878 ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ-ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ-ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΕΙΧΕ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΝ ΣΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ, ΥΠΑΚΟΥΕ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ "ΑΡΧΕΣ", ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΛΗΓΕ ΣΤΗ "ΤΕΧΝΗ". ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE MODERN-GREEK EDUCATION'S HISTORIOGRAPHY, AS FAR AS TEACHER'S PREPARATION SCHOOLS ARE CONCERNED, HAS BEEN LIMITED IN THE ENUMERATION OF THE LEGISLATIVE ARRANGEMENTS. HISTORIOGRAPHY DOES NOT MAKE FULL USE OF THE SOURCES, AND THE AVAILABLE TRANSLATIONS SERVED THE POLITICAL NEEDS OF THE PREVELANT VIEWPUTS. ONE OF THE OBJECTIVES OF THIS STUDY IS, AFTER RECONSTRUCTING THE SOURCES , TO LOOK INTOTHEM MORE CAREFULLY AND MAKE SOME INTERPETATIONAL ASSUMPTIONS ABOUT THE KNOWLEDGE OF THE TEACHERS IN THE PERIOD OF 1878-1911. IN 1878 THE FIRST TEACHERS' EDUCATIONAL CENTER WAS FOUNDED-FOLLOWING A PERIOD DURING WHICH THERE WASN'T ANY TEACHERS' PREPARATION SCHOOL-SOON AFTER THE FIRST ONE HOWEVER SEVERAL OTHER CENTERS WERE CREATED. THESE SCHOOLS WERE ORGANIZED IN A SYSTEMATIC MANNER IN ACCORDANCE WITH THE STATE CONTROL. THE NETWORK OF THE T.E.C. DEVELOPED WAS DIRECTLY CONNECT WITH THE EFFORT TO ORGANIZE AND EXTEND THE ELEMENTARY SCHOOL. BOTH THE PEDAGOGIC AND TEACHING METHODS USED IN THOSE E.T.C. OBE ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/1498
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/1498
Συγγραφέας
ΑΝΔΡΕΟΥ, ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Ημερομηνία
1990
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΡΑΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΑΤΖΗΔΗΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΩΝ; Διδακτικά εγχειρίδια διδασκαλείων; Διδακτικές μέθοδοι; ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΩΝ; Εκπαιδευτικό προσωπικό διδασκαλείων; ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΩΝ; ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά