Αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών των μαθηματικών της 6ης τάξης στην Παλαιστίνη

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Overview In the period from 1994, when the Israeli occupation handed over the administration and running of all the public education institutions to the Palestinian National Authority (PNA), the first priority for the Palestinian Ministry of education and Higher Education (MoEH) was to rehabilitate a system near to collapse, and the second priority was the development of the first Palestine National curriculum. The preparation for this national project started in 1995 through the establishment of the Palestinian Curriculum Development Center (PCDC) with the support of the UNESCO and the Italian government, and the field implementation of the curriculum began in the school year 2000/2001. This study After starting the implementation of the new curriculum in Palestine, the question of its quality and merit has been raised by decision makers, educators, donors, and public sectors. With the shortage of comprehensive and modern evaluation studies for this curriculum (BTC, 2004); (World Bank ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14400
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14400
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluation of math. curriculum for 6th grade in Palestine
Συγγραφέας
Matar, Mohammed
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Μασσαλάς Χρήστος
Μπούφη Ανδρονίκη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Παπαδοπούλου Βασιλική
Τσακιρίδου Ελένη
Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Πρόγραμμα σπουδών; Μαθηματικά; Επίτευξη στόχων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
269 σ., εικ.