Η περιγραφή του χώρου της κατοικίας στην Ελλάδα 1950 - 70, σύμφωνα με τα μικρομεσαία αστικά πρότυπα, όπως τα κατέγραψε και πρόβαλε ο ελληνικός κινηματογράφος: μελέτη του τρόπου συγκρότησης του οικιακού χώρου ως υλοποιημένου αποτυπώματος δράσεων, που αναπτύσσουν τα υποκείμενα

Περίληψη

Η διατριβή εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της Θεωρίας του Σχεδιασμού. Επιχειρεί σε μια παρελθούσα εποχή τη σημασιοδότηση και περιγραφή της οργάνωσης του οικιακού χώρου, οριζόμενου ως συνάρτηση τριών μεταβλητών: του περιέχοντος περιβλήματος, του περιεχομένου εξοπλισμού, και των ανθρώπων που ζουν και κινούνται μέσα σ'αυτό το σύνολο. Η προσέγγιση αυτή πραγματοποιήθηκε με μεθοδολογικό εργαλείο τον ρεαλιστικό κινηματογράφο, ένα μέσον, το οποίο αποτυπώνει και αναπαριστά χώρο εν χρήσει σύμφωνα με τα ιδεολογικά πρότυπα των μικρομεσαίων αστικών στρωμάτων.Η μεθοδολογία που εφαρμόζεται αναπτύσσεται σε τρία στάδια. Στο πρώτο στάδιο τεκμηριώνεται το ερευνητικό υλικό, γίνεται αναλυτική επεξεργασία του, και ανασυγκροτείται ο κινηματογραφικά αναπαριστώμενος χώρος με συμβατικά μέσα αρχιτεκτονικών αναπαραστάσεων.Στο δεύτερο στάδιο. εντοπίζονται και καταγράφονται τα χωρικά στοιχεία που προβάλλον οι κινηματογραφικές ταινίες.Μέσα απο μια διαδικασία προσέγγισης της κοινωνιολογικής και ανθρωπολογικής υπόσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis belongs to the cognitive region of the Theory of Design. It is an account and description of the configuration of domestic space, defined as the interrelation of three variables: the containing envelope, the contents, and the people who live within this environment. The subject matter chosen for this study was the medium of realistic cinema that represents space in use according to the ideological patterns of the low - middle social class. The methodology that is applied is developed in three stages. In the first stage, the film material is studied. The data thus gathered about cinematographically represented space can then be analysed using conventional means of architectural recording. In the second stage, the spatial elements that appear in films are located and recorded; leading to the sociological and anthropological substance of space being classified into four conceptual categories: way of life, relation between the two sexes, social class and negotiation of identity ...
περισσότερα