ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ: ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΙΤΙΕΣ ΤΟΥΣ

Περίληψη

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣΦΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΡΙΧΤΗΚΕ ΣΤΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ, ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΕ 878 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ 1021 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ. ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΟΤΙ: - ΟΙ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ, ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ, ΤΩΝ ΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ.- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ, ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΑΠΟΣΤΗΘΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ, ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΜΑΘΗΜΑ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS RESEARCH EVALUATES STUDENT DIFFICULTIES IN PHYSICS OF THE GREEK SECONDARY EDUCATION AND TO FIND CORRELATIONS TO CHARACTERISTICS OF STUDENTS AND OF THEIRCLASS OF PHYSICS. THE RESEARCH METHOD WAS BASED ON STUDENT EVALUATIONS, VIEWS AND ATTITUDES IDENTIFIED BY A WRITTEN SPECIAL QUESTIONNAIRE ANSWERED BY 878 STUDENTS OF THE 3RD LOWER SECONDARY GRADE AND 1021 STUDENTS OF THE 2ND UPPER SECONDARY GRADE. THE STATISTICAL ANALYSIS OF THE DATA INDICATE: - THE MOST SERIOUS DIFFICULTIES CONCERN PROBLEM SOLVING, UNDERSTANDING OF GRAPHICS AND LEARNING OF PHYSICAL LAWS, DEFINITIONS AND FORMULAES. - STUDENTS COMING FROM LOWER SOCIO - EDUCATIONAL BACKGROUND, THOSE WHO ARE LESS SATISFIED TO THEIR PHYSICS TEACHER AND THOSE WHO STUDY PHYSICS MEMORIZING THE TEXTBOOK, ENCOUNTER THEGREATER DIFFICULTIES IN THE PHYSICS COURSE.
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8604
Εναλλακτικός τίτλος
CAUSES OF STUDENT FAILURE IN PHYSICS: INVESTIGATION ON THE DIFFICULTIES WHICH STUDENTS OF SECONDARY EDUCATION ENCOUNTER IN THE PHYSICS COURSE AND ON THEIR CAUSES.
Συγγραφέας
ΑΛΙΜΗΣΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΑΝΑΣΣΗΣ-ΑΦΕΝΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΠΑΤΑΠΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΑΡΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΥΝΗΓΟΣ ΧΡΟΝΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση μαθητών; Εκπαίδευση; Διδακτική φυσικής; Διδακτική φυσικών επιστημών; ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ; ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
315 σ.