Βέλτιστη διαχείριση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση πολυπρακτορικών συστημάτων

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή προτείνει ένα καινοτόμο πλαίσιο πραγματικού χρόνου για τη βέλτιστη διαχείριση Ηλεκτρικών Οχημάτων (Plug-in Electric Vehicles - PEVs) και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) σε Δίκτυα Εικονικών Παραγωγών-Καταναλωτών (Virtual Prosumers - VPs), με τη χρήση Πολυπρακτορικών Συστημάτων (Multi-Agent Systems - MAS) και τεχνολογιών blockchain. Η συνεχής αύξηση της διείσδυσης των PEVs στον τομέα των μεταφορών και η ανάγκη για ευφυείς εφαρμογές διαχείρισης ενέργειας αναδεικνύουν την απαίτηση για αποκεντρωμένα, επεκτάσιμα και ασφαλή συστήματα ελέγχου που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των έξυπνων δικτύων. Το προτεινόμενο πλαίσιο εισάγει την έννοια του Virtual Prosumer, που ενσωματώνει γεωγραφικά διασκορπισμένα συμπλέγματα PEVs (Cluster of Electric Vehicles - CEVs) και ΑΠΕ (όπως φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα), τα οποία αντιμετωπίζονται ως μία ενοποιημένη οντότητα από τον Διαχειριστή του Συστήματος Ηλεκτρικής Ενέργειας. Η ιεραρχική αρχιτεκτονική MAS υποστηρίζει την απ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The doctoral dissertation proposes an innovative real-time framework for the optimal management of Plug-in Electric Vehicles (PEVs) and Renewable Energy Sources (RESs) within Virtual Prosumer (VP) Networks, utilizing Multi-Agent Systems (MAS) and blockchain technologies. The increasing penetration of PEVs in the transportation sector and the growing need for intelligent energy management highlight the importance of decentralized, scalable, and secure control systems capable of meeting the demands of Smart Grids. The proposed framework introduces the concept of the Virtual Prosumer, which aggregates geographically distributed clusters of Electric Vehicles (CEVs) and RES installations (e.g., solar and wind farms) into a unified controllable entity from the perspective of the power system operator. A hierarchical MAS architecture supports efficient communication, distributed control, and dynamic computation of optimal power set-points using Particle Swarm Optimization (PSO), ensuring high ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 12/2026)
DOI
10.12681/eadd/60513
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60513
ND
60513
Εναλλακτικός τίτλος
Real-time optimal management of plug-in electric vehicles using multi-agent systems
Συγγραφέας
Σηφάκης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Κανέλλος Φώτιος
Κουϊκογλου Βασίλειος
ΚαλαΪτζάκης Κωνσταντίνος
Παπαευθυμίου Σπυρίδων
Ιψάκης Δημήτριος
Τσεκούρας Γεώργιος
Κατσίγιαννης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση ενέργειας; Ηλεκτρικά οχήματα; Τεχνιτή νοημοσύνη; Ανανεώσιμες μορφές ενέργειας; Βελτιστοποίηση; Πολυπρακτορικά συστήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.