Καινοτόμες μέθοδοι στην ιατρική εκπαίδευση: γεφυρώνοντας την ιστοπαθολογία με την εσωτερική παθολογία μέσω της βιωματικής μάθησης

Περίληψη

Εισαγωγή: Τα προπτυχιακά προγράμματα ιατρικών σπουδών πολλές φορές αποτυγχάνουν στο να συμπεριλάβουν μεθόδους βιωματικής μάθησης. Συνήθως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις παραδοσιακού τύπου διαλέξεις και στη μελέτη συγγραμμάτων, μεσκοπό την απόκτηση γνώσεων που, μετά από αρκετά χρόνια καλούνται οι φοιτητές να τις ενσωματώσουν στην κλινική πρακτική. Λόγω αυτού του κενού μεταξύ θεωρίας και πράξης, πολλοί φοιτητές αλλά και εκπαιδευτικοί έχουν εκφράσει την ανάγκη προώθησης της βιωματικής μάθησης στην ιατρική εκπαίδευση. Στόχοι: Μια πιλοτική σειρά διαδραστικών μαθημάτων Παθολογικής Ανατομικής σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε σε μια προσπάθεια προώθησης της βιωματικής μάθησης. Πρωτεύων στόχος ήταν η εκτίμηση της αποτελεσματικότητας των μεθόδων ενεργού καιδιατομεακής μάθησης στη διδασκαλία της Παθολογικής Ανατομικής στα πλαίσια του προπτυχιακού προγράμματος ιατρικών σπουδών. Ένας επιπλέον στόχος ήταν η απόκτηση ανατροφοδότησης από τους φοιτητές καθώς και η διερεύνηση των κινήτρων και των αντιλήψεών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Undergraduate medical curricula often fail to integrate experiential learning methodologies. They focus on the development of students’ knowledge via traditional lectures and studying textbooks, which, after a period of several years, is to be integrated into clinical practice. Due to this gap between theory and application, many students and professors have expressed the need to promote experiential learning in the field of medical education. Objectives: Α pilot series of interactive pathology lessons were designed and implemented in an attempt to promote experiential learning. The aim was to assess the efficacy of applying active learning and integrated methodologies in the undergraduate Pathology medical education curriculum. Another goal was to acquire student feedback and explore the students’ motivation and perceptions on Pathology education. Methods: The present thesis involved two parts: Part 1: An educational intervention involving group-based presentations of or ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60395
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60395
ND
60395
Εναλλακτικός τίτλος
Innovative methods in medical education: bridging the histopathology lab and internal medicine clinic through the use of experiential learning
Συγγραφέας
Μυλωνάς, Χαράλαμπος (Πατρώνυμο: Χρύσανθος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Κλινικοεργαστηριακός. Εργαστήριο Α' Παθολογικής Ανατομικής
Εξεταστική επιτροπή
Λάζαρης Ανδρέας
Καβαντζάς Νικόλαος
Θωμοπούλου Γεωργία-Ελένη
Αγρογιάννης Γεώργιος
Θυμαρά Ειρήνη
Σακελλαρίου Στρατηγούλα
Σεψά Αθανασία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΒασική Ιατρική ➨ Παθολογοανατομία
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική ➨ Γενική και Εσωτερική ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Ιατρική εκπαίδευση; Εκπαίδευση ενηλίκων; Βιωματική μάθηση; Εσωτερική παθολογία; Παθολογική ανατομική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.