Στρατηγική διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού: ενίσχυση της αποτελεσματικότητας οργανωσιακής απόδοσης μέσω των αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων στο πλαίσιο των ελληνικών κέντρων προώθησης της απασχόλησης (κπα2): «το μοντέλο της ατομικής-ενδυνάμωσης»

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά πώς η ενσωμάτωση των αρχών της Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΕΕ) στις πρακτικές Στρατηγικής Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΣΔΑΔ) μπορεί να ενισχύσει την οργανωσιακή απόδοση στον δημόσιο τομέα, εξετάζοντας συγκεκριμένα τις ελληνικές Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης υπό την ΔΥΠΑ. Παρά την εκτεταμένη έρευνα σχετικά με τις σχέσεις ΣΔΑΔ-απόδοσης, οι μηχανισμοί μέσω των οποίων οι πρακτικές ΔΑΔ μεταφράζονται σε οργανωσιακά αποτελέσματα παραμένουν ανεπαρκώς ερμηνευμένοι, δημιουργώντας το πρόβλημα του «μαύρου κουτιού» που καθίσταται ιδιαίτερα έντονο σε περιβάλλοντα του δημόσιου τομέα. Η διερεύνηση αναπτύσσει το Μοντέλο Ατομικής Ενδυνάμωσης, ένα ολοκληρωμένο θεωρητικό πλαίσιο που ενσωματώνει τις αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων με τη Στρατηγική ΔΑΔ μέσω τεσσάρων βασικών πυλώνων: Οργανωσιακή Απόδοση (εστιάζοντας στην προσαρμοστική απόδοση), Οργανωσιακή Κουλτούρα Μάθησης (προάγοντας τη συνεχή βελτίωση και καινοτομία), Μάθηση (βασισμένη σε ανδραγωγική και μετασχηματισ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines the effects of integrating Adult Education (AE) principles in Strategic Human Resource Management (SHRM) practices to improve organizational performance in public sector contexts, with a focus on the Greek Public Employment Services (DYPA) under the Manpower Employment Organization (DYPA). While there has been an extensive research on the SHRM-performance relationships, the ways in which HR practices lead to organizational outcomes are still not clear, thus, the “black-box” problem which becomes obvious in public sector environments where traditional private sector models have limited effectiveness. This research introduces the ‘Individual-Enhancement Model’, a broad theoretical framework combining Adult Education principles with Strategic HRM via four main pillars: Organizational Performance (with a focus on adaptive performance), Organizational Learning Culture (with an emphasis on continuous improvement systems), Learning (based on andragogy and transfo ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60385
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60385
ND
60385
Εναλλακτικός τίτλος
Strategic HRM: fostering organisational performance efficiency via adult education principles within the greek public employment services (pes) context: ”the individual-enhancement model”
Συγγραφέας
Βυτερούλη, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μπελιάς Δημήτριος
Κουστέλιος Αθανάσιος
Τσιγγίλης Νικόλαος
Καζαντζή Βασιλική
Λαζαρίδης Θεμιστοκλής
Μιχιώτης Αθανάσιος
Φιτσιλής Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση ενηλίκων; Στρατηγική Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού; Προσαρμοστική Απόδοση; Οργανωσιακή Κουλτούρα Μάθησης; Αυτοκατευθυνόμενη και Μετασχηματιστική Μάθηση; Εργασία με Νόημα; Μοντέλο Ατομικής Ενδυνάμωσης; Θεωρία Περιορισμένης Συνέργειας; Θεωρία Θεσμικής Διαμεσολάβησης; Θεωρία Μάθησης Δημόσιου Τομέα; Ελληνικές Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης; ΔΥΠΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.