Τεχνολογίες μάθησης για την υποστήριξη εκπαιδευομένων σε Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)

Περίληψη

Τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs) εμφανίστηκαν με την υπόσχεση να καταστήσουν τη γνώση παγκόσμια διαθέσιμη, υπερβαίνοντας γεωγραφικά, οικονομικά και κοινωνικά εμπόδια. Ωστόσο, η εκπαιδευτική τους δυναμική υπονομεύεται από το επίμονο πρόβλημα των εξαιρετικά υψηλών ποσοστών εγκατάλειψης. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων εγγράφεται, αλλά δεν ολοκληρώνει τα μαθήματα, περιορίζοντας έτσι τον κοινωνικό και παιδαγωγικό αντίκτυπο της τεχνολογίας. Το πρόβλημα της εγκατάλειψης δεν μπορεί να αναχθεί αποκλειστικά σε τεχνικό ζήτημα; συνδέεται με βαθύτερες προκλήσεις που σχετίζονται με το πώς οι εκπαιδευόμενοι παρακινούνται, οργανώνουν τη μελέτη τους και διαχειρίζονται τον χρόνο και τους γνωστικούς τους πόρους σε ένα περιβάλλον μεγάλης αυτονομίας. Στην καρδιά αυτών των προκλήσεων βρίσκεται η Αυτορρύθμιση της Μάθησης (Self-Regulated Learning – SRL). Η SRL αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας, καθώς καθορίζει τον βαθμό στον οποίο οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να θέτουν στόχους, να παρακολουθούν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Massive Open Online Courses (MOOCs) emerged with the promise of making knowledge globally accessible, transcending geographical, economic, and so-cial barriers. However, their educational potential is undermined by the persis-tent problem of extremely high dropout rates. The majority of participants en-roll but do not complete the courses, thereby limiting the social and pedagogi-cal impact of this technology. The dropout problem cannot be reduced merely to a technical issue; it is deeply linked to challenges regarding how learners motivate themselves, organize their study, and manage their time and cognitive resources in highly autonomous environments. At the core of these challenges lies Self-Regulated Learning (SRL). SRL is a critical determinant of success, as it defines the extent to which learners are able to set goals, monitor their progress, adapt strategies, and persevere in the face of difficulties. In MOOCs, where the lack of direct instructional support and the sense of iso ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60363
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60363
ND
60363
Εναλλακτικός τίτλος
Learning technologies to support learners in Massive Open Online Courses (MOOCs)
Συγγραφέας
Ψαθάς, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής. Εργαστήριο Λογισμικού και Διαδραστικών Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Δημητριάδης Σταύρος
Σταμέλος Ιωάννης
Τσιάτσος Θρασύβουλος-Κωνσταντίνος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Ξυνόγαλος Στυλιανός
Κατσάνος Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Επιστήμη ηλεκτρονικών υπολογιστών και Πληροφορική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα; Αυτορρύθμιση της μάθησης; Παρεμβάσεις μάθησης; Αλγόριθμοι πρόβλεψης εγκατάλειψης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.