Η συμβολή της ιστορίας των εικαστικών τεχνών στη διδακτική της γλώσσας μέσα από στρατηγικές δημιουργικής γραφής και άλλων γλωσσικών τεχνών

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα επιχειρεί τη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την ένταξης της Τέχνης σε προγράμματα δημιουργικής γραφής, μέσω της υλοποίησης μιας στοχευμένης διδακτικής παρέμβασης σε μαθητές προεφηβικής ηλικίας του Δημοτικού Σχολείου. Ειδικότερα, εξετάζεται εάν η εφαρμογή δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής με αρχικό ερέθισμα έργα ζωγραφικής, μπορεί να επιφέρει θετική μεταβολή της στάσης των μαθητών έναντι της συγγραφής, και να διερευνήσει τη συμβολή της Τέχνης στην ανάπτυξη του προφορικού και γραπτού λόγου, καθώς και στην ενίσχυση της αυτοέκφρασης μέσω εικαστικών δημιουργιών. Το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας εδράζεται στον οπτικό γραμματισμό και τις θεωρίες των πολυγραμματισμών, στην αξιοποίηση της Τέχνης και των εικαστικών έργων ως διδακτικών και παιδαγωγικών εργαλείων, σε συνδυασμό με τις αρχές της δημιουργικότητας. Ως μεθοδολογική προσέγγιση επιλέχθηκε η έρευνα δράσης, ενώ τα ερευνητικά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν ήταν η άμεση παρατήρηση του ερευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study aims to investigate the potentials and outcomes arising from the integration of Art into creative writing programs through the implementation of a targeted instructional intervention involving preadolescent students in primary education. Specifically, it examines whether the application of creative writing activities, initially inspired by works of painting, can lead to a positive change in students’ attitudes toward writing. Furthermore, it explores the contribution of Art to the development of both oral and written language, as well as to the enhancement of self-expression through visual artistic creations. The theoretical framework of the research is grounded in visual literacy and the theories of multiliteracies, emphasizing the utilization of Art and visual artworks as instructional and pedagogical tools, in conjunction with the principles of creativity. The methodological approach adopted is action research, employing research tools such as the direct observatio ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60343
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60343
ND
60343
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of art history to teaching language through creative writing strategies and other language arts
Συγγραφέας
Σακελλάρης, Κλέαρχος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Γκαστή Ελένη
Μάντζιος Πανταζής
Καραχάλιου Ουρανία
Σακελλαριάδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Εικαστικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Οπτικός γραμματισμός; Δημιουργικότητα; Τέχνη; Εικαστικά έργα; Δημιουργική γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.