Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διαμόρφωση των παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μία κοινωνιολογική προσέγγιση

Περίληψη

Το θέμα της διδακτορικής διατριβής είναι «Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διαμόρφωση των παιδαγωγικών πρακτικών των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Μία κοινωνιολογική προσέγγιση». Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής, η οποία αξιοποιεί έννοιες από την κοινωνιολογική θεωρία του Basil Bernstein, είναι η διερεύνηση των γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και απόψεων μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΠΕ70) που εργάστηκαν κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 σε σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αναφορικά με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδακτική πράξη. Ειδικότερα, επιδιώκεται η αποτύπωση του επιπέδου της τεχνολογικής, της παιδαγωγικής και της γνωστικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών, καθώς και η ανάλυση των παιδαγωγικών τους πρακτικών σε συνάρτηση με τα δημογραφικά και υπηρεσιακά χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα, διερευνώνται οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, με στόχο την ανάδειξη των υλοποιούμενων παιδαγωγι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this doctoral dissertation, which draws on concepts from Basil Bernstein’s sociological theory, is to investigate the knowledge, skills, attitudes, and perceptions of permanent Primary Education teachers (PE70) working during the school year 2022–2023 in schools of the Region of Western Greece, regarding the use of technology in teaching practice. Specifically, the study aims to capture the level of teachers’ technological, pedagogical, and content knowledge, as well as to analyze their pedagogical practices in relation to their demographic and professional characteristics. At the same time, it explores the main factors that affect the successful integration of ICT in teaching, with the aim of highlighting the pedagogical practices that enhance the effectiveness of technology-supported learning in Primary Education. This dissertation seeks to answer the following research questions: a) What knowledge and skills do teachers possess with regard to technology (Technological ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2027)
DOI
10.12681/eadd/60281
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60281
ND
60281
Εναλλακτικός τίτλος
The use of ICT in shaping teachers’ pedagogical practices in primary education: a sociological approach
Συγγραφέας
Λάγιου, Αρχοντούλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Ασημάκη Άννα
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Κουστουρακης Γεράσιμος
Φτερνιάτη Άννα
Φραγκούλης Ιωσήφ
Καρατράντου Ανθή
Νικολάου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; TPACK; Παιδαγωγικές πρακτικές; Παιδαγωγικός λόγος; Παιδαγωγικές ταυτότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.