Στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων σε μαθητές/τριες δημοτικού: ο ρόλος των ατομικών χαρακτηριστικών των μαθητών/τριών

Περίληψη

Η ικανότητα των παιδιών να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις είναι ένα σύνθετο ζήτημα που εξαρτάται από την ενσυναίσθηση, την αυτοαποτελεσματικότητα και τις κοινωνικές δεξιότητες. Η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων είναι καθοριστική τόσο για τη σχολική ετοιμότητα όσο και για την ψυχική υγεία των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες που κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση) και διαθέτουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας (φιλοκοινωνικές δεξιότητες) μπορούν να επιλύουν και να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις πιο αποτελεσματικά. Αυτό αποτρέπει την εκδήλωση επιθετικών συμπεριφορών και προάγει την ανάπτυξη υγιών σχέσεων. Επιπλέον, η αυτοαποτελεσματικότητα βοηθά τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με αυτοπεποίθηση, συνδέοντας άμεσα την ψυχολογική ευεξία με την ανθεκτικότητα. Οι δεξιότητες διαχείρισης συγκρούσεων επιτρέπουν μια εποικοδομητική προσέγγιση των διαφορών, μειώνοντας το στρες και προστατεύοντας την ψυχική υγεία. Για τις ανάγκες της έρευνας 654 μαθητές/τριες , που φοιτο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children's ability to manage conflict is a complex issue that depends on empathy, self-efficacy and social skills. The development of these skills is crucial for both school readiness and students' mental health. Students who understand the feelings of others (empathy) and have communication and collaboration skills (pro-social skills) can resolve and manage conflict more effectively. This prevents aggressive behaviour and promotes the development of healthy relationships. In addition, self-efficacy helps children to face challenges with confidence, directly linking psychological well-being to resilience. Conflict management skills enable a constructive approach to conflict, reducing stress and protecting mental health. For the purposes of the study, 654 students, attending the fifth and sixth grades of fifteen elementary schools, were asked to complete seven different self-report scales, each measuring a different attribute-skill. The existence of correlations between the variables wa ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2027)
DOI
10.12681/eadd/60280
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60280
ND
60280
Εναλλακτικός τίτλος
Conflict management strategies in primary school students: the role of students’ individual characteristics
Συγγραφέας
Μίχαλου, Αιμιλία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Ιωάννης
Βασιλόπουλος Στέφανος
Καμαριανός Ιωάννης
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Μπρούζος Ανδρέας
Παναγιωτοπούλου Πέννυ
Φραγκούλης Ιωσήφ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαχείριση συγκρούσεων; Ενσυναίσθηση; Επιθετικότητα; Αυτοαποτελεσματικότητα; Φιλοκοινωνικές Δεξιότητες; Διαχείριση προβλημάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.