Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην περιοχή του νομού Έβρου κατά την περίοδο 1920-40

Περίληψη

Με την ενσωμάτωση της Θράκης στον εθνικό κορμό το 1920 ξεκινά και η οργάνωση της εκπαίδευσης της περιοχής. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση της περιόδου 1920-1940 φαίνεται, να μην έχει μελετηθεί. Με την παρούσα διατριβή επιχειρήθηκε η καταγραφή και ανάδειξη ορισμένων σημαντικών διαστάσεων της εκπαίδευσης στην περιοχή του Νομού Έβρου κατά την εν λόγω περίοδο. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκε ο μαθητικός πληθυσμός και η εξέλιξή του, η φοίτηση, η προαγωγή και η στασιμότητα των μαθητών δημοτικών σχολείων της περιοχής, για τα οποία υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία στα αρχεία των σχολικών μονάδων και στα Γενικά Αρχεία του Κράτους του Νομού Έβρου. Από την ανάλυση του αρχειακού υλικού προέκυψαν ενδιαφέροντα ευρήματα. Διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των μαθητών που εγγράφονταν ήταν πάντα σημαντικά μεγαλύτερος από τον αριθμό των μαθητών που τελικά φοίτησαν. Τα αγόρια σχεδόν πάντα υπερτερούσαν των κοριτσιών. Ο αριθμός των εγγεγραμένων μαθητών από την πρώτη τάξη έως την έκτη παρατηρήθηκε να έχει μια πτωτική τάση. Η μεγαλύ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With the integration of Thrace into the national body in 1920, the organization of education in the region also began. The primary education of the period 1920-1940 seems, as it emerges from the literature review, not to have been studied. With this thesis, an attempt was made to record and highlight some important dimensions of education in the region of Evros Prefecture during the period in question. Specifically, the student population and its evolution, the educational mobility and the stagnation of the students of primary schools in the area were investigated, for which information was available in the records of the school units and in the General Archives of the State of the Prefecture of Evros. Interesting findings emerged from the analysis of the archival material. Significant student leakage was found, as the number of students enrolled was always significantly higher than the number of students who actually attended. Boys almost always outnumbered girls. The number of studen ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/60240
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60240
ND
60240
Εναλλακτικός τίτλος
Primary education in the region of Evros during the period 1920-40
Συγγραφέας
Καλιούνη, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καραφύλλης Αθανάσιος
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Στραβάκου Πελαγία
Βεργέτη Μαρία
Θάνος Θεόδωρος
Θεοδώρου Δημήτριος
Μαλιγκούδη Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Θράκη; Έβρος; Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση; Φοίτηση; Προαγωγή; Στασιμότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.