Ψηφιακή Αφήγηση σε δραστηριότητες κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποτελεί μια συγκριτική μελέτη δύο διαφορετικών λογισμικών δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων (λογισμικό επεξεργασίας βίντεο και διαδραστικό animation) στο πλαίσιο ενός προγράμματος Κοινωνικοσυναισθηματικής Μάθησης, το οποίο εφαρμόστηκε σε 72 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης ενός Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Πρωταρχικός σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει την πιθανή συσχέτιση του λογισμικού που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία των ψηφιακών αφηγήσεων με τα μαθησιακά αποτελέσματα που επιδιώκεται να επιτευχθούν στο εν λόγω πλαίσιο αλλά και η διερεύνηση των επιμέρους παραγόντων που ενδεχομένως να μεσολαβούν στη συσχέτιση αυτή. Για τον σκοπό αυτό υιοθετήθηκε μια μικτή μεθοδολογία, η οποία συνδύασε ποσοτικές (ερωτηματολόγια, ρουμπρίκες) και ποιοτικές μεθόδους (παρατήρηση, συνέντευξη). Τα μαθησιακά αποτελέσματα της παρέμβασης εξετάστηκαν σε τρεις θεματικούς άξονες: την Ικανότητα για Δημοκρατικό Πολιτισμό, τις Ψηφιακές Δεξιότητες και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis constitutes a comparative study of two different digital storytelling software tools (i.e. video editing software and interactive animation software) implemented within the framework of a social-emotional learning (SEL) program. The intervention was conducted with 72 sixth-grade students at an Intercultural Primary School in Western Thessaloniki. The primary aim of the study was to examine the potential relationship between the type of software used for digital storytelling creation and the learning outcomes pursued within this educational context, as well as to explore the intermediary factors that may influence this relationship. To achieve this goal, a mixed-methods approach was adopted, combining quantitative (questionnaires, rubrics) and qualitative (observation, interviews) data collection methods. The learning outcomes were assessed across three thematic areas: Competence for Democratic Culture, Digital Skills, and Forgiveness. The findings indicate t ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60185
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60185
ND
60185
Εναλλακτικός τίτλος
Digital Storytelling in social-emotional development activities in intercultural education
Συγγραφέας
Δελημπέη, Ελένη (Πατρώνυμο: Αριστοτέλης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Δημητριάδης Σταύρος
Μπράτιτσης Θαρεννός
Φαχαντίδης Νικόλαος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Σαπουνίδης Θεοδόσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή αφήγηση; Κοινωνικοσυναισθηματική Μάθηση; Ικανότητα για Δημοκρατικό Πολιτισμό; Ψηφιακές δεξιότητες; Συγχωρητικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.