Διερεύνηση της διοίκησης ολικής ποιότητας και της ηγεσίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα: συγκριτική μελέτη εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και λοιπών ειδικοτήτων

Περίληψη

Βασικός σκοπός της έρευνας ήταν η δημιουργία ενός αξιόπιστου, έγκυρου και σταθμισμένου ερωτηματολογίου μέτρησης της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα, βασισμένου στις 14 αρχές του Deming. Η σύνταξή του κρίθηκε αναγκαία λόγω της απουσίας ενός καθολικά αποδεκτού ερευνητικού εργαλείου στην εκπαίδευση, στη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, σύμφωνα με το μοντέλο Deming. Το δείγμα αποτέλεσαν 822 εκπαιδευτικά στελέχη από όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων 374 ήταν άνδρες και 448 γυναίκες. Οι 604 ήταν διευθυντές/ντριες, 60 αναπληρωτές διευθυντές/ντριες και 158 υποδιευθυντές/ντριες. Παράλληλα, διερευνήθηκαν οι σχέσεις ΔΟΠ και ηγεσίας, καθώς και οι διαφορές στην εφαρμογή τους ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, τη θέση, την ειδικότητα, την προϋπηρεσία του στελέχους (έτη γενικά στην εκπαίδευση και ειδικά ως διευθυντής/ντρια ή υποδιευθυντής/ντρια) τον τύπο σχολικής μονάδας και τη γεωγραφική περιφέρεια. Η στατιστική επεξεργασία μέσω SPSS 29.0 περιλάμβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The primary aim of this research was the development of a reliable, valid, and standardized questionnaire for measuring Total Quality Management (TQM) in Primary and Secondary Education in Greece, based on Deming’s 14 principles. The construction of this instrument was deemed necessary due to the absence of a universally accepted research tool in the educational context, both in the international and Greek literature, aligned with the Deming model. The sample consisted of 822 educational executives from across Greece, including 374 men and 448 women. Of these, 604 held the position of school principal, 60 were deputy principals, and 158 served as assistant principals. The study also explored the relationships between TQM and transformational leadership, as well as differences in their implementation based on gender, age, position, specialty, years of service (both in general education and specifically as a principal or deputy principal), type of school unit, and geographical region. St ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60182
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60182
ND
60182
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of total quality management and leadership in primary and secondary education in Greece: a comparative study of physical education and other subject educators
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Αναστάσιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κούλη Όλγα
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Τσίτσκαρη Ευστρατία
Κώστα Γεώργιος
Μιχαλοπούλου Μαρία
Τζέτζης Γεώργιος
Υφαντίδου Γεωργία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διοίκηση ολικής ποιότητας; Μοντέλο Deming; Ελληνική πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Διοίκηση σχολικής μονάδας; Μετασχηματιστική ηγεσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.