Ένα δυναμικό μεθοδολογικό πλαίσιο για το σχεδιασμό, την ανάλυση απαιτήσεων και την ανάπτυξη εφαρμογών εκτεταμένης πραγματικότητας (XR)

Περίληψη

Στο πλαίσιο της παρούσας διδακτορικής διατριβής μελετήθηκε η δυνατότητα σχεδιασμού εφαρμογών Εκτεταμένης Πραγματικότητας (Extended Reality - XR) μέσω συστηματικής ανάλυσης απαιτήσεων και καινοτόμων μεθοδολογικών προσεγγίσεων. Αρχικά, εντοπίστηκαν αδυναμίες των συμβατικών τεχνικών ανάλυσης, όπως οι περιπτώσεις χρήσης (use cases) και τα διαγράμματα UML (Unified Modeling Language), στη διαχείριση της πολυπλοκότητας των εφαρμογών XR, οι οποίες απαιτούν σενάρια έντονης αλληλεπίδρασης και εστίαση στην εμπειρία χρήστη. Με βάση εμπειρικές μελέτες περίπτωσης σε εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς και βιώσιμου τουρισμού, στη διατριβή συντέθηκε η αποκτηθείσα γνώση από παραδοσιακές και εναλλακτικές προσεγγίσεις, όπως η Σημειογραφία Μοντελοποίησης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (Business Process Modeling and Notation - BPMN), οι Ασαφείς Γνωστικοί Χάρτες (Fuzzy Cognitive Maps - FCM) και η Θεμελιωμένη Θεωρία (Grounded Theory), σε ένα δυναμικό πλαίσιο σχεδιασμού εφαρμογών XR. Το προτεινόμενο πλαίσιο οργανώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the context of this doctoral dissertation, the potential for designing Extended Reality (XR) applications through systematic requirements analysis and innovative methodological approaches was examined. Initially, limitations of conventional analysis techniques, such as use cases and Unified Modeling Language (UML) diagrams, were identified in managing the complexity of XR applications, which require highly interactive scenarios and a strong focus on user experience. Based on empirical case studies in cultural heritage and sustainable tourism applications, the dissertation synthesizes the knowledge acquired from both traditional and alternative approaches, such as Business Process Modeling and Notation (BPMN), Fuzzy Cognitive Maps (FCM), and Grounded Theory, into a dynamic framework for XR application design. The proposed framework is organized into three stages: (a) information gathering and understanding of user needs, (b) application of analytical methods and preliminary interface ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60179
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60179
ND
60179
Εναλλακτικός τίτλος
A dynamic methodological framework for the design, requirements analysis and development of extended reality (XR) applications
Συγγραφέας
Κωτσόπουλος, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσώλης Δημήτριος
Σιούτας Σπυρίδων
Παυλίδης Γεώργιος
Κουκόπουλος Δημήτριος
Μακρής Χρήστος
Γιωτόπουλος Κωνσταντίνος
Παπαϊωάννου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Επιστήμη λήψης αποφάσεων
Λέξεις-κλειδιά
Εκτεταμένη πραγματικότητα; Ανάλυση απαιτήσεων; Συστημικές μεθοδολογίες; Σημειογραφία μοντελοποίησης επιχειρησιακών διαδικασιών; Ασαφείς γνωστικοί χάρτες; Θεμελιωμένη θεωρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.