Η δύναμη του μάρκετινγκ επιρροής στον συμπεριληπτικό αθλητισμό: συγκριτική μελέτη αθλητών-influencers και εικονικών επηρεαστών με τεχνητή νοημοσύνη

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματοποιεί μια αυστηρή και συγκριτική ανάλυση της αποτελεσματικότητας των ανθρώπινων αθλητών-influencers και των ψηφιακών avatars με τεχνητή νοημοσύνη στο διαμορφούμενο πεδίο του συμπεριληπτικού αθλητικού μάρκετινγκ. Υιοθετώντας ένα διττό εμπειρικό σχέδιο έρευνας, η μελέτη βασίζεται σε δύο επιμέρους ερευνητικές εφαρμογές: Η Μελέτη 1, με αντιπροσωπευτικό δείγμα Ν = 630, διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι ψυχολογικές διαστάσεις των ανθρώπινων αθλητών-influencers (όπως η αξιοπιστία του επηρεαστή και η παρακοινωνική αλληλεπίδραση) διαμορφώνουν την αντίληψη για το εμπορικό σήμα και την καταναλωτική εμπλοκή. Η Μελέτη 2, με στοχευμένο δείγμα Ν = 346, εξετάζει την επιρροή των AI-avatars στις αντιλήψεις των καταναλωτών σχετικά με το υπεύθυνο μάρκετινγκ και τον ρόλο της εμπιστοσύνης σε τεχνολογικά διαμεσολαβημένα περιβάλλοντα.Το αναλυτικό πλαίσιο βασίζεται στη μεθοδολογία Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) μέσω του SmartPLS 4.0, διασφαλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation undertakes a rigorous, comparative analysis of the effectiveness of human athlete influencers and AI-driven digital avatars within the evolving landscape of inclusive sports marketing. Employing a dual empirical design, the research draws on two studies: Study 1, based on a robust sample of N=630, explores how the psychological dimensions of human athlete influencers (including influencer credibility and parasocial interaction) shape brand perception and consumer engagement. Study 2, with a focused sample of N=346, assesses the influence of AI-driven avatars on consumer perceptions of responsible marketing and the role of trust in these technologically mediated environments. The analytical framework adopts Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) in SmartPLS 4.0, ensuring methodological precision through the comprehensive assessment of measurement model quality (outer loadings, internal consistency reliability, convergent and discriminant ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60165
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60165
ND
60165
Εναλλακτικός τίτλος
The power of influencer marketing in inclusive sports: a comparative study of athlete influencers and AI-driven avatars
Συγγραφέας
Καλλιούπη, Ραφαηλία-Νικολέττα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Εξεταστική επιτροπή
Τσουρβάκας Γιώργος
Πήχα Λαμπρινή
Παπαδάς Κάρολος-Κωνσταντίνος
Βλιάμος Σπυρίδων
Λεκάκος Γιώργος
Δεκούλου Παρασκευή
Μαγκούτας Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Συμπεριληπτικό αθλητικό μάρκετινγκ; Καταναλωτική εμπλοκή; Αθλητές-Influencers; Εικονικοί επηρεαστές (AI-driven Avatars); Τεχνητή νοημοσύνη; Μάρκετινγκ επιρροής; Αντίληψη μάρκας; Εμπιστοσύνη καταναλωτή; Υπεύθυνο μάρκετινγκ; Παρα-κοινωνική αλληλεπίδραση; Ψυχολογία καταναλωτή; PLS-SEM
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.