Εκπαίδευση στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών μέσω Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνήσαμε την αποτελεσματικότητα ενός ολιστικού, βιωματικού προγράμματος Εκπαίδευσης για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΒΑ) με επίκεντρο το σύνολο των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), το οποίο υλοποιήθηκε σε μαθητές και μαθήτριες Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Στόχος ήταν να εξεταστεί κατά πόσο η ένταξη των ΣΒΑ στη διδακτική πράξη, σε συνδυασμό με αρχές της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης (ΚΣΜ), μπορεί να αναπτύξει/βελτιώσει γνώσεις, στάσεις, συμπεριφορές και δεξιότητες που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη. Κεντρικό στοιχείο της παρέμβασης αποτέλεσε η εκπαίδευση και η συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που την υλοποίησαν, ώστε να εξασφαλιστεί η πιστότητα και η ποιότητα εφαρμογής. Η έρευνα βασίστηκε σε ποσοτική μεθοδολογία με σχεδιασμό προ- και μετα-μέτρησης, περιλαμβάνοντας Πειραματική Ομάδα και Ομάδα Ελέγχου. Συνολικά συμμετείχαν Ν=1532 μαθητές/μαθήτριες, Ν=795 στην Πειραματική Ομάδα και Ν=737 στην Ομάδα Ελέγχου, όλοι/ες Ε΄ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study examined the effectiveness of a holistic and experiential Education for Sustainable Development (ESD) program that addressed the entire framework of the 17 Sustainable Development Goals (SDGs). The program was applied in 5th and 6thgrade classes of primary schools. Its purpose was to explore whether bringing the SDGs into daily teaching practice, together with principles of Social and Emotional Learning (SEL), could strengthen pupils’ knowledge, shape their attitudes, and support skills and behaviors linked to sustainability as well as to personal and social growth. An essential aspect of the intervention was the preparation and support provided to the teachers who implemented it, ensuring that the program was carried out with both consistency and quality. The research was based on a quantitative methodology with a pre- and post-measurement design, including Experimental Group and Control Group. A total of N=1532 students participated, N=795 in the Experimental Group and N=7 ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2026)
DOI
10.12681/eadd/60115
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60115
ND
60115
Εναλλακτικός τίτλος
Education on the 17 Sustainable Development Goals through Social and Emotional Learning
Συγγραφέας
Κούτρα-Ηλιοπούλου, Μυρτώ (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Γαλάνη Αποστολία
Μπαμπάλης Θωμάς
Τσώλη Κωνσταντίνα
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ); Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΒΑ); Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση (ΚΣΜ); Συνείδηση για τη Βιωσιμότητα; Κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.