Βαθιά αποθείωση υγρών καυσίμων με προηγμένα νανοπορώδη υλικά μέσω διεργασιών προσρόφησης και κατάλυσης σε ήπιες συνθήκες

Περίληψη

Η παρουσία ενώσεων θείου στα υγρά καύσιμα (βενζίνη, ντίζελ) προκαλεί σοβαρές περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις λόγω των εκπομπών SOx. Η αυστηρή νομοθεσία (<10 ppmwS) καθιστά αναγκαία την ανάπτυξη αποδοτικών μεθόδων βαθιάς αποθείωσης. Η συμβατική υδρογονοαποθείωση (HDS) είναι ενεργοβόρα και αναποτελεσματική απέναντι σε ανθεκτικές θειούχες ενώσεις, όπως το διβενζοθειοφαίνιο (DBT) και το 4,6-διμεθυλοδιβενζοθειοφαίνιο (4,6-DMDBT). Ως εναλλακτικές, η προσροφητική και η οξειδωτική αποθείωση, σε ήπιες συνθήκες χωρίς υδρογόνο, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η παρούσα διατριβή στοχεύει στον σχεδιασμό και αξιολόγηση προηγμένων νανοπορωδών υλικών, κυρίως ενεργών ανθράκων, για την απομάκρυνση ενώσεων θείου χαμηλής περιεκτικότητας (<20 ppmwS) από καύσιμα μεταφοράς μέσω προσρόφησης ή καταλυτικής οξείδωσης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην επίδραση των αρωματικών ενώσεων σε ρεαλιστικές συγκεντρώσεις, ένα συχνά ανεξερεύνητο ζήτημα, που περιορίζει την απόδοση στην προσροφητική και καταλυτική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The presence of sulfur compounds in liquid fuels (gasoline, diesel) causes serious environmental and health impacts due to SOx emissions. Strict legislation (<10 ppmwS) makes the development of efficient deep desulfurization methods necessary. Conventional hydrodesulfurization (HDS) is energy-intensive and ineffective against refractory sulfur compounds, such as dibenzothiophene (DBT) and 4,6-dimethyldibenzothiophene (4,6-DMDBT). As alternatives, adsorptive and oxidative desulfurization, under mild conditions, without hydrogen, have attracted significant attention. The present dissertation aims at the design and evaluation of advanced nanoporous materials, mainly activated carbons, for the removal of low-sulfur compounds (<20 ppmwS) from transportation fuels via adsorption or catalytic oxidation. Special emphasis was given to the effect of aromatic compounds at realistic concentrations, a frequently unexplored issue that limits the performance in both adsorptive and catalytic desulfuri ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2027)
DOI
10.12681/eadd/60112
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60112
ND
60112
Εναλλακτικός τίτλος
Deep desulfurization of liquid fuels by advanced nanoporous materials via adsorption and catalytic processes at mild conditions
Συγγραφέας
Σαλονικίδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Χημικής Τεχνολογίας και Βιομηχανικής Χημείας. Εργαστήριο Χημικής και Περιβαλλοντικής Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννη Ελένη
Τριανταφυλλίδης Κωνσταντίνος
Κώστογλου Μαργαρίτης
Barczak Mariusz
Σαμανίδου Βικτωρία
Λαμπροπούλου Δημητρούλα
Λεμονίδου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία ➨ Χημεία, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Νανοπορώδη υλικά; Υγρά καύσιμα μεταφοράς; Ενεργοί άνθρακες; Προσροφητική/ οξειδωτική αποθείωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.