Κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση: ένταξη και συμπερίληψη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση εδώ και δεκαετίες, καθώς με τις παρεμβάσεις τους, επηρεάζουν με θετικό τρόπο το εκπαιδευτικό σύστημα, με απώτερο στόχο αυτό να ανταποκριθεί στις σύνθετες ανάγκες όλων των μαθητών. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Σχολικής Κοινωνικής Εργασίας της Αμερικής (SSWAA) οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί λειτουργούν ως σύνδεσμος μεταξύ των μαθητών, των οικογενειών, του σχολείου και της ευρύτερης κοινότητας. Στόχος τους είναι η ολιστική υποστήριξη και ευημερία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να προσπελάσουν πλήρως τις δυσκολίες που αναφύονται τόσο στο χώρο του σχολείου, όσο και εκτός αυτού. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αναγνώρισης και αντιμετώπισης ψυχοκοινωνικών, συναισθηματικών, συμπεριφορικών, οικογενειακών ή κοινωνικών εμποδίων που επηρεάζουν τη μάθηση και την προσαρμογή των μαθητών. Οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί συνεργάζονται διεπιστημονικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους επαγγελματ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School social workers have played a significant role in education for decades, as their interventions positively influence the educational system with the ultimate aim of responding to the complex needs of all students. According to the School Social Work Association of America (SSWAA), school social workers serve as a link between students, families, the school, and the wider community. Their goal is the holistic support and well-being of students, educators, and parents, ensuring they can fully overcome the challenges that arise both inside and outside of school. This is achieved by identifying and addressing psychosocial, emotional, behavioral, family, or social barriers that affect students' learning and adjustment. School social workers collaborate in an interdisciplinary way with teachers, parents, and other professionals, fostering a positive school climate and ensuring social justice and equal access to education for all students, especially vulnerable groups. In the contempora ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/60106
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60106
ND
60106
Εναλλακτικός τίτλος
Social work in the education: integration and inclusion of students with disability or special educational needs
Συγγραφέας
Καβούκης, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Κοινωνικών, Πολιτικών & Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηφωτίου Σεβαστή
Κατσαμά Ειρήνη
Παπαδημητρίου Ευριπίδης
Πολυζωίδης Περικλής
Τσιάνος Βασίλειος
Παπούλη Ελένη
Παπαδακάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνική εργασία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ένταξη; Συμπερίληψη; Αναπηρία; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες; Σχολικός κοινωνικός λειτουργός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.