Χορός και αναπηρία: η διαχείριση των ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ -ΑΜΕΑ αναφορικά με τη διδασκαλία του χορού και επιδράσεις σε μεικτές ομάδες προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Ο χορός, πέρα από μέσο έκφρασης και ψυχαγωγίας, έχει αποκτήσει και θεραπευτικό ρόλο, εντασσόμενος στις μεθόδους θεραπείας μέσω των τεχνών. Ειδικότερα, στοχεύει στην αντιμετώπιση σωματικών, ψυχικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων, αξιοποιώντας τον ρυθμό, τη μουσική και την κίνηση. Η χοροθεραπεία προσφέρει ελευθερία έκφρασης, χωρίς αυστηρούς κανόνες, και συνδέεται ιστορικά με τελετουργίες σαμάνων για θεραπεία και έκσταση. Τα τελευταία χρόνια τα οφέλη της χοροθεραπείας αναφορικά με τη συμβολή της στην έκφραση συναισθημάτων, στον ρόλο της στην κοινωνική ένταξη και στη σημασία του χορού ως μη λεκτικού μέσου επικοινωνίας χρησιμοποιούνται ευρέως σε άτομα με χρόνιες παθήσεις ή και αναπηρίες και τα αποτελέσματα, που προκύπτουν, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι ειδικοί χώροι, που προσφέρουν δημιουργικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε παιδιά 5 – 12 ετών κατά τις απογευματινές ώρες, συμβάλλοντας στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και διευκολύνον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Dance, beyond being a medium of expression and entertainment, has also acquired a therapeutic role, becoming integrated into the broader field of arts-based therapies. Specifically, it aims to address physical, psychological, and psychosomatic issues by utilizing rhythm, music, and movement. Dance therapy offers freedom of expression without rigid rules and is historically linked to shamanic rituals of healing and ecstasy. In recent years, its benefits—especially in terms of emotional expression, social inclusion, and the significance of dance as a non-verbal mode of communication—have been widely applied to individuals with chronic illnesses and disabilities, with particularly encouraging results.The Centers for Creative Activities for Children (KDAP) are specialized spaces that offer creative and educational activities to children aged 5–12 during the afternoon hours, contributing to children's socialization and supporting working parents. Since their establishment in Greece, these c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2027)
DOI
10.12681/eadd/60093
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60093
ND
60093
Εναλλακτικός τίτλος
Dance and disability: the management of KDAP and KDAP-AMEA regarding dance education and its effects on mixed preschool-age groups
Συγγραφέας
Αθανασίου, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών. Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών
Εξεταστική επιτροπή
Κουρή Μαρία
Παπαδόπουλος Ισα΄΄ακ
Πολλάτου Ελιζάνα
Χρήστου Αθανάσιος
Παπακώστας Χρήστος
Μαρκαντωνάτος Ανδρέας
Μακρή Ανδρονίκη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Χορός
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χοροθεραπεία; Κδαπ; Κδαπ αμεα; Κοινωνικοποίηση; Συναισθηματικά και σωματικά οφέλη; Παιδιά μη τυπικής εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.