Η αξιοποίηση της βιωματικής και διερευνητικής μεθόδου εκπαίδευσης για την καλλιέργεια των ικανοτήτων των μελλοντικών γεωπόνων-συμβούλων

Περίληψη

Τον 21ο αιώνα ο ρόλος του Σύγχρονου Γεωπόνου-Συμβούλου εξελίσσεται σε παράγοντα αλλαγής (change agent), ξεπερνώντας τα όρια του απλού υποστηρικτή και καθοδηγητή των γεωργών σε τεχνικά θέματα, με πρωταρχικό στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της παραγωγής. Πλέον, οι Σύγχρονοι Γεωπόνοι - Σύμβουλοι με τις παρεμβάσεις και τις αποφάσεις τους, οι οποίες στοχεύουν στη βιώσιμη γεωργία και αγροτική ανάπτυξη, συντελούν στην ευημερία της κοινωνίας και στη βιωσιμότητα του πλανήτη. Για να ανταπεξέλθουν στο νέο ρόλο τους χρειάζεται να είναι ικανοί να θέτουν εφικτούς στόχους, να συνεργάζονται αρμονικά για την επίτευξή τους, να επιλύουν με επιτυχία σύνθετα προβλήματα και να δρουν με επαγγελματικό ήθος. Συνεπώς, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους οφείλουν να αναπτύξουν ένα προφίλ βασισμένο σε επιστημονικές γνώσεις, δεξιότητες και αξίες, το οποίο θα τους υποστηρίζει στο νέο, διευρυμένο ρόλο τους. Ένα προφίλ με ανεπτυγμένη την εμπρόθετη δράση τους, δηλαδή την αίσθηση ευθύνης και ενεργού συμμετοχής τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the 21st century, the role of the modern agricultural advisor (MAA) is evolving into a change agent, going beyond the limits of a simple supporter and guide of farmers on technical issues, with the primary objective of increasing productivity and production. MAAs, through their interventions and decisions aimed at sustainable agriculture and rural development, contribute to the well-being of society and the sustainability of the planet. To fulfill this expanded role, they need to be able to set achievable goals, collaborate to achieve them, solve complex problems successfully and act with professional ethics that upholds well-being and sustainability. Therefore, during their university studies, MAA needs to develop a profile based on scientific knowledge, skills and values, which will support them in their new, expanded role. A profile with a well-developed sense of responsibility and active participation in society. To support the development and cultivation of students' specific c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2026)
DOI
10.12681/eadd/60060
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60060
ND
60060
Εναλλακτικός τίτλος
Utilizing experiential and inquiry-based learning methods for the development of competencies in future agronomists-advisors
Συγγραφέας
Σκαλτσά, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Εφαρμοσμένων Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης. Εργαστήριο Γεωργικών Εφαρμογών, Αγροτικών Συστημάτων & Αγροτικής Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσούρης Αλέξανδρος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Κασιμάτη Αικατερίνη
Καραλής Αθανάσιος
Κεδράκα Αικατερίνη
Ράικου Αναστασία
Τσιμπουκλή Άννα
Επιστημονικό πεδίο
Γεωπονικές Επιστήμες και ΚτηνιατρικήΆλλες Γεωπονικές Επιστήμες ➨ Αγροτική οικονομία και Πολιτική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ικανότητες 21ου αιώνα; Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας; Σύγχρονος Γεωπόνος; Γεωπόνος Σύμβουλος; Βιωματική μάθηση; Παρακίνηση μάθησης; Επαγγελματικό ήθος; Ανώτατη εκπαίδευση; Διαδικτυακή μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.