Περίληψη
Η παρούσα διατριβή εξετάζει την αποτελεσματικότητα μιας διδακτικής παρέμβασης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της ήταν η ενίσχυση των κινήτρων, των εμπειριών και των στάσεων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού ως θεωρητικό πλαίσιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 107 μαθητές/τριες Α’ Γυμνασίου από δύο σχολεία. Η πειραματική ομάδα εκπαιδεύτηκε μέσω 360° βίντεο σε βασικές δεξιότητες πετοσφαίρισης (πάσα με δάκτυλα, μανσέτα, σερβίς από κάτω) και καλαθοσφαίρισης (σουτ, ντρίπλα, πάσα στήθους), ενώ η ομάδα ελέγχου διδάχθηκε με τη συμβατική μέθοδο και παρακολούθηση αγωνιστικών βίντεο. Για τις ανάγκες τις έρευνας δημιουργήθηκαν βίντεο 360ο, τα οποία αξιοποιήθηκαν στην εκμάθηση 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην πετοσφαίριση και 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην καλαθοσφαίριση. Η παρέμβαση διήρκεσε 12 εβδομάδες, με τρεις φάσεις αξιολόγησης (πριν, αμέσως μετά και έναν μήνα μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης). Η σ ...
Η παρούσα διατριβή εξετάζει την αποτελεσματικότητα μιας διδακτικής παρέμβασης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της ήταν η ενίσχυση των κινήτρων, των εμπειριών και των στάσεων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού ως θεωρητικό πλαίσιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 107 μαθητές/τριες Α’ Γυμνασίου από δύο σχολεία. Η πειραματική ομάδα εκπαιδεύτηκε μέσω 360° βίντεο σε βασικές δεξιότητες πετοσφαίρισης (πάσα με δάκτυλα, μανσέτα, σερβίς από κάτω) και καλαθοσφαίρισης (σουτ, ντρίπλα, πάσα στήθους), ενώ η ομάδα ελέγχου διδάχθηκε με τη συμβατική μέθοδο και παρακολούθηση αγωνιστικών βίντεο. Για τις ανάγκες τις έρευνας δημιουργήθηκαν βίντεο 360ο, τα οποία αξιοποιήθηκαν στην εκμάθηση 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην πετοσφαίριση και 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην καλαθοσφαίριση. Η παρέμβαση διήρκεσε 12 εβδομάδες, με τρεις φάσεις αξιολόγησης (πριν, αμέσως μετά και έναν μήνα μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης). Η συλλογή δεδομένων βασίστηκε σε τέσσερα ερωτηματολόγια: (α) Το Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings (PASSES), για τη μέτρηση του βαθμού υποστήριξης της αυτονομίας στο μάθημα. (β) Η κλίμακα Perceived Locus of Causality (PLOC), που αξιολογεί τις μορφές κινήτρων. (γ) Η Υποκλίμακα Ευχαρίστησης-Ενδιαφέροντος από την Intrinsic Motivation Inventory, η οποία μετρά το επίπεδο απόλαυσης του μαθήματος. (δ) Η Subjective Vitality Scale, που εκτιμά το αίσθημα ενεργητικότητας και αναζωογόνησης. Και οι δύο ομάδες, συμμετείχαν στα δια ζώσης μαθήματα στο σχολείο και στη συνέχεια παρακολουθούσαν βίντεο στο σπίτι μέσω του Google Classroom. Το εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα, περιελάβανε βίντεο 360ο σε βασικές δεξιότητες, όπως πάσα, ντρίπλα, σουτ, πάσα με δάχτυλα, μανσέτα και σερβίς, μέσα από 16 βίντεο που οργανώνονται ανά δεξιότητα και βίντεο από αγώνες καλαθοσφαίρισης και πετοσφαίρισης. H συλλογή δεδομένων βασίστηκε σε τέσσερα ερωτηματολόγια: (α) Το Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings (PASSES), για τη μέτρηση του βαθμού υποστήριξης της αυτονομίας στο μάθημα. (β) Η κλίμακα Perceived Locus of Causality (PLOC), που αξιολογεί τις μορφές κινήτρων. (γ) Η Υποκλίμακα Ευχαρίστησης-Ενδιαφέροντος από την Intrinsic Motivation Inventory, η οποία μετρά το επίπεδο απόλαυσης του μαθήματος. (δ) Η Subjective Vitality Scale, που εκτιμά το αίσθημα ενεργητικότητας και αναζωογόνησης. Η αξιολόγηση έγινε σε τρία στάδια, μέσω ερωτηματολογίων. Το πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκε πριν την έναρξη της παρέμβασης, το δεύτερο αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της και το τρίτο έναν μήνα μετά την ολοκλήρωσή της, ώστε να διερευνηθεί η διατήρηση των όποιων αλλαγών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μείωση της ενδοπροβαλλόμενης και της εξωτερικής ρύθμισης, ενώ υπήρξε στατιστικά σημαντική αύξηση στο κλίμα αυτονομίας, τα εσωτερικά κίνητρα, στις στάσεις για φυσική δραστηριότητα των μαθητών/τριών και τον αντιληπτό έλεγχο συμπεριφοράς. Τα ευρήματα μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τον σχεδιασμό διδακτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης που θα εστιάζουν στις αρχές της διερευνητικής μάθησης και θα θέτουν τους μαθητές/τριες στο επίκεντρο. Αυτό μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων και στην ισότιμη εκπαιδευτική πρόσβαση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis examines the effectiveness of a distance learning teaching intervention in the Physical Education course in secondary education. Its aim was to enhance students’ motivation, experiences and attitudes, utilizing the Self-Determination Theory, as a theoretical framework. The research involved 107 1st grade students from two schools. The experimental group was trained through 360° videos in basic volleyball skills (finger pass, cuff, underhand serve) and basketball skills (shooting, dribbling, chest pass), while the control group was taught using the conventional method and watching competition videos. For the needs of the research, 360° videos were created, which were utilized in the learning of 3 basic motor skills in volleyball and 3 basic motor skills in basketball. The intervention lasted 12 weeks, with three evaluation phases (before, immediately after and one month after the completion of the intervention). Data collection was based on four questionnaires: (a) The Perce ...
This thesis examines the effectiveness of a distance learning teaching intervention in the Physical Education course in secondary education. Its aim was to enhance students’ motivation, experiences and attitudes, utilizing the Self-Determination Theory, as a theoretical framework. The research involved 107 1st grade students from two schools. The experimental group was trained through 360° videos in basic volleyball skills (finger pass, cuff, underhand serve) and basketball skills (shooting, dribbling, chest pass), while the control group was taught using the conventional method and watching competition videos. For the needs of the research, 360° videos were created, which were utilized in the learning of 3 basic motor skills in volleyball and 3 basic motor skills in basketball. The intervention lasted 12 weeks, with three evaluation phases (before, immediately after and one month after the completion of the intervention). Data collection was based on four questionnaires: (a) The Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings (PASSES), to measure the degree of autonomy support in the lesson. (b) The Perceived Locus of Causality (PLOC) scale, which assesses the forms of motivation. (c) The Pleasure-Interest Subscale from the Intrinsic Motivation Inventory, which measures the level of enjoyment of the lesson. (d) The Subjective Vitality Scale, which assesses the feeling of energy and revitalization. Both groups participated in in-person lessons at school and then, watched videos at home via Google Classroom. The remote program included 360° videos on basic skills, such as passing, dribbling, shooting, finger passing, cuffing and serving, through 16 videos organized by skill and videos from basketball and volleyball matches. Data collection was based on four questionnaires: (a) The Perceived Autonomy Support Scale for Exercise Settings (PASSES), to measure the degree of autonomy support in the lesson. (b) The Perceived Locus of Causality (PLOC) scale, which assesses forms of motivation. (c) The Pleasure-Interest Subscale from the Intrinsic Motivation Inventory, which measures the level of enjoyment of the lesson. (d) The Subjective Vitality Scale, which assesses the feeling of energy and revitalization. The assessment was carried out in three stages, through questionnaires. The first stage was carried out before the start of the intervention, the second immediately after its completion and the third one month after its completion, in order to investigate the maintenance of any changes. The results of the research showed a decrease in introverted and external regulation, while there was a statistically significant increase in the climate of autonomy, internal motivation, attitudes towards physical activity of students and perceived behavioral control. The findings can form the basis for the design of distance education teaching programs that will focus on the principles of inquiry-based learning and will put students at the center. This can contribute to the development of technological skills and equal educational access.
περισσότερα