Εξέταση της αποτελεσματικότητας μιας παρέμβασης διδασκαλίας με εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους τομείς διδασκαλίας του μαθήματος Φυσικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει την αποτελεσματικότητα μιας διδακτικής παρέμβασης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σκοπός της ήταν η ενίσχυση των κινήτρων, των εμπειριών και των στάσεων των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τη Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού ως θεωρητικό πλαίσιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 107 μαθητές/τριες Α’ Γυμνασίου από δύο σχολεία. Η πειραματική ομάδα εκπαιδεύτηκε μέσω 360° βίντεο σε βασικές δεξιότητες πετοσφαίρισης (πάσα με δάκτυλα, μανσέτα, σερβίς από κάτω) και καλαθοσφαίρισης (σουτ, ντρίπλα, πάσα στήθους), ενώ η ομάδα ελέγχου διδάχθηκε με τη συμβατική μέθοδο και παρακολούθηση αγωνιστικών βίντεο. Για τις ανάγκες τις έρευνας δημιουργήθηκαν βίντεο 360ο, τα οποία αξιοποιήθηκαν στην εκμάθηση 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην πετοσφαίριση και 3 βασικών κινητικών δεξιοτήτων στην καλαθοσφαίριση. Η παρέμβαση διήρκεσε 12 εβδομάδες, με τρεις φάσεις αξιολόγησης (πριν, αμέσως μετά και έναν μήνα μετά την ολοκλήρωση της παρέμβασης). Η σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis examines the effectiveness of a distance learning teaching intervention in the Physical Education course in secondary education. Its aim was to enhance students’ motivation, experiences and attitudes, utilizing the Self-Determination Theory, as a theoretical framework. The research involved 107 1st grade students from two schools. The experimental group was trained through 360° videos in basic volleyball skills (finger pass, cuff, underhand serve) and basketball skills (shooting, dribbling, chest pass), while the control group was taught using the conventional method and watching competition videos. For the needs of the research, 360° videos were created, which were utilized in the learning of 3 basic motor skills in volleyball and 3 basic motor skills in basketball. The intervention lasted 12 weeks, with three evaluation phases (before, immediately after and one month after the completion of the intervention). Data collection was based on four questionnaires: (a) The Perce ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60042
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60042
ND
60042
Εναλλακτικός τίτλος
Examining the effectiveness of a teaching intervention with distance education in the teaching areas of the physical education lesson in secondary education
Συγγραφέας
Πετρίδης, Σταύρος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Φυσική Αγωγή
Εξεταστική επιτροπή
Μπαρκούκης Βασίλειος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Ροδαφηνός Άγγελος
Σαπουνίδης Θεοδόσιος
Κοΐδου Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εξ' αποστάσεως εκπαίδευση; Διδασκαλία φυσικής αγωγής; Θεωρία του Αυτοπροσδιορισμού; 360ο βίντεο διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.