Τα μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα ως μέσο ανάπτυξης των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών: αξιοποίηση των ψηφιακών σχεδίων μαθήματος τύπου “HyperDoc'' και του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση σε εξ αποστάσεως και μικτά συμπεριληπτικά περιβάλλοντα μάθησης

Περίληψη

Η ψηφιακή ικανότητα των εκπαιδευτικών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επαγγελματικής τους ανάπτυξης στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαίδευσης. Παρά την ύπαρξη πλαισίων αναφοράς που επιχειρούν να οριοθετήσουν την έννοια της ψηφιακής ικανότητας των εκπαιδευτικών, εξακολουθεί να υπάρχει ερευνητικό κενό αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτή μπορεί να ενισχυθεί αποτελεσματικά στην πράξη. Η σχετική βιβλιογραφία αναγνωρίζει την ανάγκη για στοχευμένες επιμορφωτικές παρεμβάσεις που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ θεωρίας και εκπαιδευτικής πρακτικής, με έμφαση στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Σε αυτό το πλαίσιο, τα MOOCs αναδύονται ως ένα καινοτόμο μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, ωστόσο η διεθνής βιβλιογραφία αναδεικνύει ως βασική πρόκληση την απουσία ενός παιδαγωγικά τεκμηριωμένου σχεδιασμού των μαθημάτων αυτών. Η παρούσα διδακτορική διατριβή εστιάζει στη διερεύνηση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teachers' digital competence is an integral part of their professional development within the broader context of the digital transformation of education. Although various frameworks attempt to define the concept of digital competence for educators, a research gap remains regarding effective strategies to enhance it in practice. The related literature highlights the need for targeted training interventions that bridge the gap between theory and educational practice, with a particular focus on the pedagogical use of digital technologies. Within this framework, Massive Open Online Courses (MOOCs) have emerged as an innovative means of teachers' professional development. However, the related literature identifies the insufficient integration of pedagogical principles in the design of MOOCs as a key challenge for their effective implementation. This study systematically examines how MOOCs can contribute to the development of teachers’ digital competence in the context of the ongoing digital ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2027)
DOI
10.12681/eadd/60019
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60019
ND
60019
Εναλλακτικός τίτλος
Massive open online courses as a means of developing teachers’ digital competence: applying HyperDoc lesson plans and universal design for learning in the design of inclusive distance and blended learning environments
Συγγραφέας
Χοροζίδης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Κλεφτάρας Γεώργιος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Σάμψων Δημήτριος
Καρασαββίδης Ηλίας
Κόλλιας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα; Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση; HyperDocs; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Εξ αποστάσεως και μικτά συμπεριληπτικά περιβάλλοντα μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.