Μηχανισμοί διαμόρφωσης των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα χαρακτηριστικά της διδασκαλίας με αξιοποίηση των ΤΠΕ, μέσω Στατιστικών Μοντέλων Διακριτής Επιλογής

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τους μηχανισμούς διαμόρφωσης των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τα χαρακτηριστικά μιας διδασκαλίας βασισμένης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων (ΨΜΑ). Αν και τα ΨΜΑ θεωρούνται πολύτιμα εργαλεία για την προώθηση εξατομικευμένης, συμπεριληπτικής και διαδραστικής μάθησης, η εφαρμογή τους στη σχολική πράξη παραμένει ασυνεπής ή μη συστηματική. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να καλύψει το χάσμα ανάμεσα στον θεωρητικό σχεδιασμό των ΨΜΑ και τις πραγματικές διδακτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, μοντελοποιώντας εμπειρικά τις δηλωθείσες προτιμήσεις τους και τις μεταβολές των στάσεών τους, μέσα από τον συνδυασμό Στατιστικών Μοντέλων Διακριτής Επιλογής (DCM) και της Ενιαίας Θεωρίας Αποδοχής και Χρήσης της Τεχνολογίας (UTAUT). Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται μια σύνθετη κατανόηση του πώς συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των ΨΜΑ επηρεάζουν τις διδακτικές ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation investigates mechanisms shaping primary school teachers’ preferences regarding the characteristics of ICT-based teaching, with a particular focus on Digital Learning Objects (DLOs). While DLOs are considered valuable tools for promoting personalized, inclusive, and interactive learning, their adoption in classroom practice remains inconsistent. This study addresses the gap between the theoretical design of digital resources and actual instructional needs by empirically modeling teachers’ stated preferences and attitudinal shifts using a combination of Discrete Choice Models (DCMs) and the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). In doing so, it provides a nuanced understanding of how specific DLO characteristics affect instructional decision-making and how targeted interventions can influence technology acceptance. The research was conducted between 2022 and 2024 in Greece, involving 437 in-service primary school teachers. A series of facto ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2026)
DOI
10.12681/eadd/60009
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60009
ND
60009
Εναλλακτικός τίτλος
Mechanisms shaping primary school teachers' preferences for ICT-based teaching characteristics through application of Discrete Choice Models
Συγγραφέας
Κωστάκη, Στέλα-Μαρίνα (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Λιναρδάκης Μιχαήλ
Ζαράνης Νικόλαος
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Χλαπάνα Ελισσάβετ
Παπαδάκης Σταμάτιος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Γραμμένος Δημήτριος-Σταύρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ανάλυση δηλωμένων προτιμήσεων; Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα (ΨΜΑ); Λήψη διδακτικών αποφάσεων; Επαγγελματική ανάπτυξη; Αποδοχή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση; Παρέμβαση βασισμένη στο STEAM; UTAUT
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.