Η αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών για τη διδασκαλία των κλασμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει την επίδραση της μικτής μεθόδου μάθησης στην ενίσχυση της εννοιολογικής και της διαδικαστικής γνώσης των μαθητών/τριών, καθώς και της συνολικής τους επίδοσης σχετικά με τα κλάσματα, ως συνδυαστικό μέτρο που προκύπτει από το άθροισμα των δύο γνωστικών διαστάσεων. Επιπλέον, διερευνήθηκε η επίδραση από άλλους σημαντικούς γνωστικούς ή μη γνωστικούς παράγοντες που συνδέονται με τη βελτίωση της εννοιολογικής γνώσης, της διαδικαστικής γνώσης και της συνολικής επίδοσης. Για την επίτευξη των σκοπών της έρευνας εφαρμόσαμε πειραματικό σχεδιασμό με δύο ομάδες, την πειραματική (n = 66) και την ομάδα ελέγχου (n = 64). Συμμετείχαν συνολικά 130 μαθητές/τριες (10-11 ετών) από δημόσια δημοτικά σχολεία σε κοινωνικοοικονομικά ομοιογενείς περιοχές του Ηρακλείου Κρήτης. Οι μαθητές/τριες της ομάδας ελέγχου διδάχθηκαν τα κλάσματα από τους/τις εκπαιδευτικούς σύμφωνα με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Οι μαθητές/τριες στην πειραματική ομάδα διδάχθηκαν το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study is to investigate the impact of a blended learning approach on enhancing primary school students’ conceptual and procedural knowledge of fractions, as well as their overall fraction performance, as a composite measure of both cognitive domains. In addition, the effect of other important cognitive or non-cognitive factors associated with the development both cognitive dimensions and overall performance were investigated.To this end, a two group quasi-experimental design was implemented, with an experimental (n = 66) and a control group (n = 64). A total of 130 of 5th grade (10-11 years old) from public primary schools in socioeconomically homogeneous areas of Heraklion, Crete, participated in the study. Control group students were taught fractions by their teachers using the regular curriculum-based instruction. Experimental group students were taught the same subject using the blended learning method through the use of ICT and mobile devices (tablets) in combi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60006
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60006
ND
60006
Εναλλακτικός τίτλος
The use of information and communication technologies for teaching fractions in primary education
Συγγραφέας
Αρβανιτάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ζαράνης Νικόλαος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Λιναρδάκης Μιχαήλ
Οικονομίδης Βασίλειος
Παπαδάκης Σταμάτιος
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Μισαηλίδου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Μικτή μάθηση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Κλάσματα; Διαδικαστική/Εννοιολογική γνώση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.