Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ εμπειρίας πελάτη (CX) και εμπειρίας εργαζόμενου (EX)

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ της εμπειρίας εργαζομένων (Employee Experience – EX) και της εμπειρίας πελατών (Customer Experience – CX) στα ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων στην Ελλάδα, με στόχο την κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα του κλάδου. Η έρευνα βασίζεται σε συνδυασμό ποσοτικών (n=1066) και ποιοτικών δεδομένων (10 εις βάθος συνεντεύξεις και 1 focus group), καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ψυχομετρικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών τόσο σε πελάτες όσο και σε εργαζομένους. Η στατιστική ανάλυση ανέδειξε ότι το SERVICESCAPE (ambiance, cleanliness, functionality) και η ποιότητα εμπειρίας πελάτη (EXQ) αποτελούν τους σημαντικότερους προσδιοριστικούς παράγοντες της ικανοποίησης και προσήλωσης πελατών (CX), ενώ η εμπλοκή (engagement) και η διακριτική προσπάθεια (discretionary effort) των εργαζομένων ενισχύουν την εμπειρία πελάτη κυρίως μέσω της επίδρασής τους στην EXQ. Ωστόσο, η μεσολαβητική επίδραση της EXQ στη σχέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation explores the dynamic relationship between Employee Experience (EX) and Customer Experience (CX) in four- and five-star hotels in Greece, aiming to identify the determinants of competitiveness and sustainability in the hospitality sector. Employing a mixed-methods approach, it integrates quantitative data (n = 1066) with qualitative insights (10 in-depth interviews and one focus group), capturing a wide spectrum of psychometric and demographic characteristics of both employees and customers. The statistical analysis revealed that SERVICESCAPE (ambiance, cleanliness, functionality) and Perceived Experience Quality (EXQ) are the strongest predictors of customer satisfaction (CSAT) and loyalty (CLOY). Employee engagement and discretionary effort contribute to CX primarily through their impact on EXQ. However, the mediating role of EXQ in the EX → CX path was not confirmed positively; instead, the mediation effect was negative and statistically significant, challe ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2027)
DOI
10.12681/eadd/60000
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60000
ND
60000
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the link between customer (cx) and employee experience (ex)
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Σιώμκος Γεώργιος
Ιωαννίδης Αντώνιος
Καρδαράς Δημήτριος
Τσόγκας Μάρκος-Μαριος
Αργυροπούλου Μαρία
Σαραντόπουλος Παναγιώτης
Βασιλικοπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οργανωσιακή συμπεριφορά και Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Λέξεις-κλειδιά
Εμπειρία εργαζομένων – εμπειρία πελατών; Εμπειρία εργαζομένων; Εμπειρία πελατών; Ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος; Αντιλαμβανόμενη ποιότητα εμπειρίας; Ικανοποίηση πελατών; Προσήλωση πελατών; Φυσικό περιβάλλον υπηρεσιών; Βιομηχανία φιλοξενίας; Διαχείριση ανθρώπινων πόρων; Αλυσίδα service-profit; Ανθεκτικότητα και διαχείριση κρίσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.