Το συνθετικό ύφος του Γεώργιου Πονηρίδη μέσα από την ανάλυση της μουσικής του για σόλο πιάνο και κριτικά επιμελημένη ψηφιοποίηση επιλεγμένων πιανιστικών έργων

Περίληψη

Το θέμα της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη του μουσικού ύφους του Γεωργίου Πονηρίδη (1887-1982), όπως αυτό μετασχηματίζεται και διαμορφώνεται μέσα από τα έργα του για σόλο πιάνο, μέσα από την εξέταση ολόκληρης της μακράς δημιουργικής του πορείας, από τα πρώιμα χρωματικά, τονικά και τροπικά έργα του έως τα μεταγενέστερα δωδεκάφθογγα και ατονικά του έργα. Τα έργα για πιάνο κρίθηκαν τα καταλληλότερα για τη μελέτη της εξέλιξης του μουσικού ύφους του συνθέτη, καθώς αυτά είναι παρόντα σε κάθε δημιουργική περίοδο του συνθέτη, μεταξύ 1916 και 1976. Η παρούσα διατριβή επιχειρεί να παρουσιάσει για πρώτη φορά τα έργα του Πονηρίδη για πιάνο, να διερευνήσει το συνθετικό του ύφος και να ανιχνεύσει μέσω της αναλυτικής τους προσέγγισης οποιαδήποτε εξέλιξη της πιανιστικής του γραφής, εντοπίζοντας αυτές τις αλλαγές χρονολογικά και εργογραφικά. Εδώ έγκειται η πρωτοτυπία αυτής της μελέτης, καθώς δεν έχει διεξαχθεί παρόμοια έρευνα σε κανένα πανεπιστήμιο στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Όπως υποδηλώνει και ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this thesis is the study of the musical style of Georgios Poniridis (1887-1982), as it is transformed and shaped through his works for solo piano, through the examination of his entire long creative path, from his early chromatic, tonal and modal works to his later twelve-tone and atonal works. The piano works were considered the most appropriate for studying the evolution of the composer's musical style, as they are present in every creative period of the composer, between 1916 and 1976. This thesis attempts to present for the first time the works of Poniridis for piano, to investigate his compositional style and to detect through their analytical approach any evolution of his piano writing, tracing these changes chronologically and ergographically. This is where the originality of this study lies, as no similar research has been conducted at any university in Greece or abroad. As the title suggests, the thesis includes a second part, which constitutes an important “by- ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2026)
DOI
10.12681/eadd/59985
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59985
ND
59985
Εναλλακτικός τίτλος
The compositional style of Georgios Poniridis through the analysis of his music for solo piano and critically edited digitization of selected piano works
Συγγραφέας
Κωνσταντινίδου, Ξένια (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Χάρδας Κωνσταντίνος
Συμεωνίδης Βλαδίμηρος
Μαλιάρας Νικόλαος
Βούβαρης Πέτρος
Τρικούπης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Πονηρίδης, Γεώργιος; Έργα για Πιάνο; Ανάλυση Πιανιστικών Έργων; Κριτικά Επιμελημένες Εκδόσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.