Συνεργατικός προσαρμοστικός έλεγχος πλοήγησης βασισμένος σε προβλεπτή οχηματικών πλατούν με καθυστερήσεις ενεργοποιητή και επικοινωνίας

Περίληψη

Η αποδοτικότητα και η ασφάλεια της κυκλοφορίας μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά μέσω του Συνεργατικού Προσαρμοστικού Ελέγχου Ταχύτητας (Cooperative Adaptive Cruise Control – CACC) σε φάλαγγες οχημάτων. Μία κρίσιμη ιδιότητα στις φάλαγγες οχημάτων είναι η αλυσιδωτή ευστάθεια (string stability), η οποία είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση τόσο της ασφάλειας όσο και της αποδοτικότητας. Η αλυσιδωτή ευστάθεια λειτουργεί ως βασικός δείκτης του πόσο αποτελεσματικά αποσβένονται οι διαταραχές καθώς διαδίδονται προς τα πίσω μέσα στη φάλαγγα. Ωστόσο, τα οφέλη της αλυσιδωτής (και της επιμέρους οχηματικής) ευστάθειας μπορεί να υποβαθμιστούν παρουσία καθυστερήσεων στην ενεργοποίηση, στην αίσθηση ή στην επικοινωνία. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη σχεδιάσεων CACC με προβλεπτικούς ελεγκτές (predictor-based), με σκοπό την αντιστάθμιση των αρνητικών επιδράσεων μεγάλων καθυστερήσεων ενεργοποίησης και επικοινωνίας σε φάλαγγες οχημάτων. Το προτεινόμενο πλαίσιο σχεδίασης ελέγχου εφαρμόζεται σε ετερογεν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Traffic flow efficiency and safety can be significantly improved via Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) of vehicular platoons. One critical property in vehicle platooning is string stability, which is essential for ensuring both safety and efficiency. String stability serves as a key indicator of how efficiently disturbances are attenuated as they propagate upstream in a platoon. However, the benefits of string (and vehicle) stability may be compromised in the presense of delays in actuation, sensing, or communication. This research aims to develop predictor-based CACC designs to compensate the negative effects of long actuation and communication delays in vehicular platoons. The proposed control design framework is applied to heterogeneous vehicular platoons, where each vehicle's dynamics are modeled by a third-order linear system with input delay. For each design we develop, we establish vehicle stability, string stability, and tracking of the desired speed/spacing. The proo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59976
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59976
ND
59976
Εναλλακτικός τίτλος
Predictor-based cooperative adaptive cruise control of vehicular platoons with actuation and communication delays
Συγγραφέας
Σαμίι, Αμιροσεΐν (Πατρώνυμο: Μοχαμάντ)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Εξεταστική επιτροπή
Μπεκιάρης-Λυμπέρης Νικόλαος
Κουτρούλης Ευτύχιος
Σπυρόπουλος Θρασύβουλος
Λαγουδάκης Μιχαήλ
Santini Stefania
Χαραλάμπους Θεμιστοκλής
Wang Meng
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Αυτοματισμοί και Συστήματα ελέγχου
Λέξεις-κλειδιά
Βασισμένο σε προβλέπτη; Συνεργατικό Προσαρμοζόμενο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας; Καθυστερήσεις Ενεργοποίησης και Επικοινωνίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.