Διατροφή στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφορία με έμφαση στην κοινωνική και πολιτισμική βιωσιμότητα: εμπειρική μελέτη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες

Περίληψη

Η συγκεκριμένη Διδακτορική Διατριβή εξετάζει τη διατροφή στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, με έμφαση στην κοινωνική και πολιτισμική βιωσιμότητα, μέσα από τις γνώσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Ρόδο. Η σημασία της έγκειται στη δυνατότητα της εκπαίδευσης να διαμορφώσει στάσεις και συμπεριφορές που ενισχύουν τη βιώσιμη διατροφική κουλτούρα. Για τη μελέτη αυτού του θέματος πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική επισκόπηση για την ανάλυση των βασικών εννοιών, ενώ η εμπειρική έρευνα βασίστηκε στη συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Ρόδο, με νήπια, αλλά και με γονείς παιδιών . Τα δεδομένα αναλύθηκαν με μεθόδους περιγραφικής στατιστικής και θεματικής ανάλυσης περιεχομένου. Επίσης, οι απόψεις των νηπίων παρουσιάστηκαν με ιχνογραφικό ή λεκτικό τρόπο και η καταγραφή των απόψεων προέκυψαν από την ανάλυση περιεχομένου των παραγωγών των νηπίων. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας επισημαίνουν ότι οι εκπαιδε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis examines nutrition in the context of Education for Sustainability, with emphasis on social and cultural sustainability, through the knowledge and views of primary school teachers in Rhodes. Its importance lies in the potential of education to shape attitudes and behaviors that enhance sustainable food culture. In order to study this topic, a literature review was conducted to analyze the basic concepts, while the empirical research was based on data collection through questionnaires and interviews with primary school teachers in Rhodes, with toddlers and with parents of children. The data were analyzed using descriptive statistics and thematic content analysis methods. Also, the views of the toddlers were presented in a tracing or verbal way and the recording of the views were obtained from the content analysis of the toddlers' productions. The main findings of the survey indicate that teachers recognize the importance of nutrition for sustainability, but the concept of ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2026)
DOI
10.12681/eadd/59936
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59936
ND
59936
Εναλλακτικός τίτλος
Nutrition in the context of education for sustainability with an emphasis on social and cultural sustainability: empirical study of teachers, parents and students
Συγγραφέας
Στεφούδη, Φεβρωνία (Πατρώνυμο: Ζαφείριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαβασιλείου Βασίλειος
Καϊλα Μαρία
Σταμάτης Παναγιώτης
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Νικολάου Ελένη
Τσώλη Κωνσταντίνα
Κουρουτσίδου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Διατροφή και αειφορία; Κοινωνική και πολιτισμική βιωσιμότητα; Προσχολική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.