Αντιμετώπιση φαινομένων κοινωνικού αποκλεισμού: βελτίωση της νοητικής και κοινωνικο-συναισθηματικής ικανότητας εκπαιδευτικών και μαθητών δημοτικού σχολείου μέσω διαγενεακής εκπαιδευτικής παρέμβασης

Περίληψη

Οι διαγενεακές παρεμβάσεις αποτελούν μοχλό σύνδεσης των γενεών και παράγοντα ανάπτυξης ευνοϊκών συνθηκών, συνεργασιών και σχέσεων μαθητών και ηλικιωμένων εκπαιδευτικών. Βασικός στόχος είναι η μελέτη των συνθηκών της διαγενεακής παρέμβαση, τόσο στους μαθητές όσο και στους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα διαγενεακής εκπαίδευσης, αποσκοπεί αφενός στη νοητική και ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των ατόμων τρίτης ηλικίας και αφετέρου στην παροχή μαθησιακής υποστήριξης σε παιδιά σχολικής ηλικίας. Επιπλέον στοχεύει στην καταπολέμηση των στερεοτύπων γύρω από την γήρανση αλλά και τα ζητήματα του ηλικιακού διαχωρισμού. Γίνεται συζήτηση των ηλικιακών στερεοτύπων που παρατηρούνται στην καθημερινότητα, των παιδιών και των γονέων ή κηδεμόνων καθώς και για τα συναισθήματα που προκαλούνται στους ηλικιωμένους που είναι οι βασικοί αποδέκτες των στερεοτυπικών απόψεων. Εισαγωγή: Η παρούσα εργασία ξεκινάει με την περιγραφή και συζήτηση γύρω από τα αναπτυξιακά ορόσημα τόσο της παιδικής ηλικίας όσο και τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Intergenerational interventions serve as a bridge between generations and a factor in developing favourable conditions, collaborations, and relationships between students and elderly educators. The main goal is to study the impact of intergenerational interventions on both students and teachers.Specifically, the intergenerational education program aims on one hand to enhance the cognitive and psychosocial well-being of elderly individuals, and on the other hand, to provide learning support to school-aged children. Additionally, it seeks to combat stereotypes related to aging and issues of age segregation.The text discusses age-related stereotypes observed in the daily lives of children and their parents or guardians, as well as the emotions these stereotypes evoke in elderly individuals, who are often the primary recipients of such biased views.IntroductionThis study begins with the description and discussion of developmental milestones in both childhood and late adulthood, focusing on ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59928
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59928
ND
59928
Εναλλακτικός τίτλος
Addressing social exclusion: enhancing the cognitive and Socio-Emotional Abilities of Primary school teachers and students though an intergeneration educational intervention
Συγγραφέας
Αντωνιάδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σαρρής Δημήτριος
Τσολάκη Μαγδαληνή
Τέγος Θωμάς
Ζάραγκας Χαρίλαος
Κούτρας Βασίλειος
Θάνος Θεόδωρος
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακά στάδια; Γήρανση; Στάσεις και στερεότυπα; Διαγενεακή σύνδεση; Διαγενεακή εκπαίδευση; Νοητική-ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.