Μαγική (υλικο)πραγματικότητα: η αλληλεπίδραση ανθρώπου–υλικού–υπολογιστή στη διαδραστική τέχνη
Περίληψη
Στο σύγχρονο ψηφιακό τοπίο, η έννοια της υλικότητας έχει υποστεί μια βαθιά μεταμόρφωση, αμφισβητώντας τις παραδοσιακές αντιλήψεις και απαιτώντας νέες ερευνητικές προσεγγίσεις. Ενώ παλαιότερα συνδεόταν κυρίως με απτά στοιχεία και τη φυσική υπόσταση, σήμερα η υλικότητα σχετίζεται στενά με τους εικονικούς χώρους και τις ψηφιακές εμπειρίες. Το όριο ανάμεσα στο φυσικό και το ψηφιακό θολώνει, εγείροντας ερωτήματα για το πώς η υλικότητα γίνεται αντιληπτή, ορίζεται και εκτιμάται σε αυτό το νέο πλαίσιο. Η παρούσα μελέτη εξετάζει πώς η χρήση υλικών σε διαδραστικά έργα τέχνης και σχεδιασμού (design) μπορεί να αναδιαμορφώσει την κατανόησή μας για την υλικότητα και να μας βοηθήσει να προσεγγίσουμε έναν κόσμο όπου τα υλικά βρίσκονται σε κίνηση και αντιδρούν. Μέσα από την ανάλυση της υλικής δομής διαδραστικών έργων τέχνης και σχεδίασης, η έρευνα διερευνά τρόπους δημιουργίας ενός χώρου προσοχής, μιας μαγικής (υλικο)πραγματικότητας. Βασίζεται στην έννοια της «μαγικής ενότητας» του Simondon και στις εξε ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the contemporary digital landscape, the concept of materiality has undergone a profound transformation, challenging traditional conceptions and demanding new research approaches. Once associated primarily with tangible elements and physicality, materiality is now closely linked to virtual domains and digital experiences. The boundary between the physical and digital realms is blurring, raising questions about how materiality is perceived, defined and appreciated in this new context. This study examines how the use of materials in interactive artworks can redefine our understanding of materiality and help us apprehend a world where materials are in motion and reactive. By looking at the material structure of interactive digital artworks, this research explores ways of creating a space of attention, a magical (mate)reality. It draws on Simondon's concept of «magical unity» and advances in New Materialism philosophy to understand how technology can redefine our perception of the materi ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Dans le paysage numérique contemporain, le concept de matérialité a connu une profonde transformation, remettant en question les conceptions traditionnelles et exigeant de nouvelles approches de recherche. Autrefois associée principalement aux éléments tangibles et à la physicalité, la matérialité est aujourd'hui étroitement liée aux domaines virtuels et aux expériences numériques. La frontière entre les domaines physique et numérique s'estompe, suscitant des questions sur la manière dont la matérialité est perçue, définie et appréciée dans ce nouveau contexte.
Cette étude examine comment l'utilisation de matériaux dans les oeuvres d'art interactives peut redéfinir notre compréhension de la matérialité et nous aider à appréhender un monde où les matériaux sont en mouvement et réactifs. En se penchant sur la structure matérielle des oeuvres d'art numériques interactives, cette recherche explore les moyens de créer un espace d'attention, une (maté)réalité magique. Elle s'appuie sur le c ...
περισσότερα
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.27 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.




