Οι μουσικοδραματουργικές επιρροές του ιταλικού λυρικού θεάτρου στο πρώιμο έργο του Παύλου Καρρέρ

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή εξετάζει τη μουσική δραματουργία των πρώιμων έργων του Παύλου Καρρέρ Isabella d’ Aspeno και La Rediviva, υπό το πρίσμα της συγκριτικής προσέγγισης των επιρροών του ιταλικού λυρικού θεάτρου που δέχθηκε ο συνθέτης, ως προς τη διαμόρφωση της μουσικής του γραφής. Για τη συγκριτική μελέτη και έρευνα επελέγησαν δύο έργα των Ιταλών συνθετών των μέσων του 19ου αιώνα, Σαβέριο Μερκαντάντε (Saverio Mercadante, 1795-1870), και Ερρίκο Πετρέλλα (Errico Petrella, 1813-1877). Η εξέταση των τεσσάρων αυτών έργων, συνολικά, αποτελεί πρωτότυπη έρευνα που στοχεύει στην ανάδειξη νέων στοιχείων για τη μουσική δραματουργία του Καρρέρ και στον εμπλουτισμό της μουσικολογικής βιβλιογραφίας στο πεδίο της νεοελληνικής όπερας. Η επιλογή των συγκρίσιμων έργων Il Reggente και Marco Visconti, πραγματοποιήθηκε βάσει των κριτηρίων: 1) της χρονικής εγγύτητας (La Rediviva - Marco Visconti), 2) της κοινής θεματικής (Isabella d’ Aspeno - Il Reggente). Παράλληλα, η όπερα Marco Visconti επιλέχθηκε διότ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD thesis examines the musical dramaturgy of the early works of Pavlos Carrer, namely Isabella d’ Aspeno and La Rediviva, under the perspective of a comparative approach of the influence the Italian lyric theater had on the formation of the composer’s musical language. In order to examine this aspect, two works composed by the Italian composers of the second half of the 19th century, Saverio Mercadante (1795-1870), and Errico Petrella (1813-1877) were analysed. The examination of these four works in total constitutes an original work that aims to highlight new features concerning Carrer’s musical dramaturgy and to enrich the musicological bibliography on the subject of Modern Greek opera. The choice of the specific works Il Reggente and Marco Visconti, was dictated by certain criteria: 1) the chronological proximity (La Rediviva-Marco Visconti), 2) the common plots (Isabella d’ Aspeno-Il Reggente). Further, the opera Marco Visconti was selected due to the fact that Carrer had stud ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2027)
DOI
10.12681/eadd/59893
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59893
ND
59893
Εναλλακτικός τίτλος
Τhe musical-dramaturgical influences of Italian lyrical theatre on the early work of Pavlos Carrer
Συγγραφέας
Κίτσιου, Μαρία (Πατρώνυμο: Γρηγόριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Νίκα-Σαμψών Ευανθία
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Αλεξιάδης Μηνάς
Κίτσος Θεόδωρος
Καρδάμης Κωνσταντίνος
Τρικούπης Αθανάσιος
Γεροθανάση Σταματία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική δραματουργία; Συγκριτική ανάλυση; Επτανησιακή - ιταλική όπερα του 19ου αιώνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.