Μακροσκοπικά μοντέλα για την περιγραφή της κίνησης αυτόματων οχημάτων σε περιβάλλον απαλλαγμένο από λωρίδες

Περίληψη

Πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν φέρει επανάσταση στο χώρο των αυτόματων οχημάτων με την ύπαρξη διαφορετικών ειδών συστημάτων οδηγικής υποστήριξης. Στην εποχή των συνδεδεμένων αυτόματων οχημάτων (CAVs), νέες προοπτικές και θεμελιώδεις αρχές έχουν δημιουργηθεί, στις οποίες τα οχήματα μπορούν να κινηθούν στη δισδιάστατη επιφάνεια δρόμων χωρίς την ύπαρξη λωρίδων, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφοριακή ροή και να αυξήσει τη χωρητικότητα των αυτοκινητοδρόμων. Επομένως, υπάρχει ανάγκη για νέα συστήματα ελέγχου οχημάτων τα οποία να μπορούν να λειτουργήσουν σε δρόμους χωρίς λωρίδες. Αυτά τα συστήματα ελέγχου χρησιμοποιούνται σε μικροσκοπικά μοντέλα, δηλαδή μοντέλα τα οποία αποτελούνται από Συνήθεις Διαφορικές Εξισώσεις (ODEs) και περιγράφουν τη δυναμική κάθε οχήματος. Παρόλο που αρκετές πτυχές αυτών των συστημάτων ελέγχου, όπως η ασφάλεια και η άνεση των επιβατών, μπορούν να διερευνηθούν σε μικροσκοπικό επίπεδο, είναι εξίσου σημαντική η μελέτη της κυκλοφοριακής ροής που απορ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent advances in technology have revolutionized vehicle automation with different kinds of driver support systems. In the era of connected automated vehicles (CAVs), new perspectives and principles have been suggested, where the vehicles can move on the two-dimensional surface of lane-free roads without abiding to lane discipline, something that may improve traffic flow and increase capacity of highways. Therefore, there is a need for cruise controllers that can operate in a lane-free environment. The cruise controllers under consideration are performed in microscopic models, i.e. models that consist of Ordinary Differential Equations (ODEs) and describe the dynamics of each individual vehicle. Although several aspects of the cruise controllers, such as safety and passenger convenience, may be investigated at the microscopic level, it is also important to study their implications for the emerging traffic flow. To this end, macroscopic traffic flow models have been formally derived ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2026)
DOI
10.12681/eadd/59878
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59878
ND
59878
Εναλλακτικός τίτλος
Macroscopic models describing lane-free movement of automated vehicles
Συγγραφέας
Τιτάκης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πολυτεχνείο Κρήτης. Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαμιχαήλ Ιωάννης
Δελής Ανάργυρος
Καραφύλλης Ιάσων
Παπαγεωργίου Μάρκος
Νικολός Ιωάννης
Αραμπατζής Γεώργιος
Roncoli Claudio
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά ➨ Μοντελοποίηση και Προσομοίωση
Λέξεις-κλειδιά
Μακροσκοπικά μοντέλα; Αυτόματα οχήματα; Κυκλοφορία αυτόματων οχημάτων χωρίς λωρίδες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.