Η επίδραση ενός προγράμματος φυσικού/σωματικού γραμματισμού στη φυσική κατάσταση, στους δείκτες υγείας και στην ποιότητα ζωής ενήλικων εκπαιδευόμενων σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον σχολείου δεύτερης ευκαιρίας

Περίληψη

Η διατριβή διερευνά ένα κρίσιμο θεσμικό και κοινωνικό παράδοξο: την απουσία δομημένων προγραμμάτων άσκησης από τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), δομές που, ενώ στοχεύουν στην ολιστική ενδυνάμωση ευάλωτων ενήλικων εκπαιδευομένων, παραλείπουν να παρέμβουν στις τεκμηριωμένες κοινωνικές ανισότητες υγείας που πλήττουν συστηματικά τον συγκεκριμένο πληθυσμό. Η μελέτη εξέτασε την επίδραση ενός προγράμματος «Φυσικού/Σωματικού Γραμματισμού» — όρος που υιοθετήθηκε για εννοιολογική εναρμόνιση με την παιδαγωγική φιλοσοφία των ΣΔΕ. Το πρόγραμμα, βασισμένο στη Συνδυαστική Προπόνηση με αερόβια άσκηση και αντιστάσεις, εφαρμόστηκε για 20 εβδομάδες (2 συνεδρίες/εβδομάδα, 60 λεπτά/συνεδρία, προοδευτική ένταση 65%-85% ΜΚΣ) σε δύο φάσεις λόγω COVID-19, βελτιώνοντας φυσική κατάσταση, δείκτες υγείας και ποιότητα ζωής. Σε τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμασία, 62 ενήλικες εκπαιδευόμενοι (19-57 ετών) από το πολυπολιτισμικό περιβάλλον του ΣΔΕ Κομοτηνής, αποτελούμενοι από χριστιανική πλειονότητα και ομάδες της Μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation investigates a critical institutional and social paradox: the absence of structured exercise programs within Greece's Second Chance Schools (SCS), educational institutions that aim to holistically empower vulnerable adult learners, yet overlook the well-documented health inequalities that systematically affect this population. In response, this study examined the impact of a "Physical Literacy" program — a concept adopted to align with the pedagogical philosophy of the SCS. The program, based on Concurrent Training involving aerobic and resistance exercise, lasted 20 weeks (2 60-minute sessions per week, progressive intensity of 65%-85% of maximum heart rate), and was implemented in two phases due to the COVID-19 disruptions, improving physical fitness, health indicators, and quality of life. In a randomized controlled trial (RCT), 62 adult learners aged 19-57 from the multicultural environment of the Komotini SCS, comprising a Christian majority and distinct groups f ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59780
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59780
ND
59780
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of a physical literacy programme on physical fitness, health indicators, and quality of life of adult learners in a multicultural second chance school environment
Συγγραφέας
Βουσιόπουλος, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κούλη Όλγα
Δούδα Ελένη
Δέρρη Βασιλική
Αλμπανίδης Ευάγγελος
Μιχαλοπούλου Μαρία
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Μαυρίδου-Ρόκκα Στυλιανή
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες ➨ Ιατρική, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Φυσικός/Σωματικός Γραμματισμός; Δείκτες υγείας; Ποιότητα ζωής; Ενήλικες εκπαιδευόμενοι; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)