Αναμόρφωση του μύθου: οι γυναικείες μορφές του Ομήρου στην ιταλική καντάτα μέχρι το 1750
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια προσπάθεια να αναζητηθεί το λογοτεχνικό και μουσικό προφίλ των γυναικείων μυθολογικών χαρακτήρων στη μπαρόκ καντάτα, μορφές των οποίων τα ίχνη ανάγονται στα ομηρικά έπη. Πιο συγκεκριμένα, στόχος της μελέτης είναι να προσδιοριστεί η απόσταση μεταξύ του κειμένου της Ιλιάδας και της Οδύσσειας και της επεξεργασίας που πραγματοποίησε ο συγγραφέας και ο μπαρόκ συνθέτης για τους χαρακτήρες της Κασσάνδρας, της Ανδρομάχης, της Ελένης, της Βρισηίδας, της Πηνελόπης, της Κίρκης, των Νηρηίδων όπως η Θέτις, η Γαλάτεια, καθώς και η Αμφιτρίτη, η Προσερπίνα και οι θεϊκές γυναικείες μορφές όπως η Μινέρβα, Ήρα και Αφροδίτη. Η προτεινόμενη έρευνα χωρίζεται σε δύο ενότητες: η πρώτη παρουσιάζει τις κοινωνικές και πολιτισμικές συντεταγμένεςπου επέτρεψαν την υποδοχή των γυναικείων μορφών, από την κλασική τραγωδία έως την ποιητική του κλασικού ανθρωπισμού,υπηρετώντας την αλληγορική, ρητορική και δραματική αναπαράσταση. Στο δεύτερο μέρος, διερευνάται η απόσταση που διανύθηκε μεταξύ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present research is an attempt to trace the literal and musical profile of the female mythological characters in Baroque cantata, figures whose traces go back to the Homeric poems. More precisely, the aim of the study is to identify the distance between the text of the Iliad and the Odyssey, and the elaboration realized by the author and the Baroque composer for the characters of Cassandra, Andromache, Helen, Briseis, Penelope, Circe, the Nereids such as Thetis, Galatea, as well as Amphitrite, Proserpine and the divine female characters such as Minerva, Juno and Venus. The proposed investigation is divided into two sections: the first illustrates the social and cultural coordinates that have enabled the reception of female figures, from classical tragedy to the poetics of classical Humanism, in the service of allegorical, rhetorical and dramatic representation. In the second part, the distance undertook between the Homeric source and the elaboration of the female mythological figur ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
La presente ricerca si configura come il tentativo di rintracciare il profilo letterario e musicale dei personaggi
mitologici femminili nella cantata barocca, figure le cui tracce risalgono ai poemi omerici. Più precisamente, lo
scopo dello studio è di individuare la distanza intercorsa tra il testo dell’Iliade e dell’Odissea, e l’elaborazione
da parte dell’autore e del compositore barocco, relativamente ai personaggi di Cassandra, Andromaca, Elena,
Briseide, Penelope, Circe, le Nereidi quali Teti, Galatea, nonché Anfitrite, Proserpina e i personaggi divini
femminili quali Minerva, Giunone e Venere.
L’indagine proposta si articola in due sezioni: nella prima vengono illustrate le coordinate sociali e culturali che
permettono la ricezione delle figure femminili, dalla tragedia classica alla poetica dell’Umanesimo classico, al
servizio della rappresentazione allegorica, retorica e drammatica.
Nella seconda parte viene scandagliata la distanza percorsa tra la fonte omerica e l’el ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (13.02 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.