Μετασχηματίζοντας την εκπαίδευση στην εποχή της κλιματικής αλλαγής: από την οικονομική ανάπτυξη στην αποανάπτυξη και παραδείγματα οικο-λογικών πρακτικών στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις κοινωνικο-οικολογικές μεταβάσεις στην εκπαίδευση που επιδιώκουν να προβληματοποιήσουν τη συμβατική «αναπτυξιολαγνεία», ή πιο απλά, τον κυρίαρχο λόγο περί οικονομικής ανάπτυξης στην εκπαιδευτική πολιτική. Βασιζόμενη σε μια αναδυόμενη βιβλιογραφία που προέρχεται κυρίως από την οικολογική οικονομία, καθώς και από τις κοινωνικές και κλιματικές επιστήμες, σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται στα κοινωνικά και οικολογικά συστήματα από την ανεξέλεγκτη επέκταση της οικονομικής σφαίρας, η έρευνα εξετάζει τον ρόλο της εκπαιδευτικής πολιτικής, των προγραμμάτων και των πρωτοβουλιών μέσα σε αυτό το αφήγημα και την ικανότητά τους να ανταποκριθούν αποτελεσματικά σε αυτές τις προκλήσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, τίθενται τα ερωτήματα εάν και πώς τοποθετείται η εκπαίδευση εντός των λόγων περί α) οικονομικής ανάπτυξης και β) κλιματικής αλλαγής. Για να διερευνηθούν τα παραπάνω ερωτήματα, η έρευνα αντλεί θεωρητικά από το κριτικό φουκωϊκό πλαίσιο ανάλυσης λόγου. Μέσω αυτού, ιστορικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research explores socio-ecological transitions in education that seek to problematise mainstream ‘growthmanship’, or, put simply, economic growth policy discourse in education. Building on a growing literature stemming mainly from ecological economists, as well as social and climate scientists on the pressures posed on social and ecological systems by the unbridled expansion of the economic sphere, I examine the role of education policy, programmes and initiatives in this narrative and its capacity to respond effectively to these challenges. In this respect, I ask whether/how education is positioned within a) economic growth and b) climate change discourses. To explore these questions, the research draws theoretically from a critical Foucauldian discourse analysis framework. In doing so, it historicises economic growth, sustainable development and education discourses and their contingent relations. Moreover, the thesis is informed theoretically by critical socio-economic theories ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59712
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59712
ND
59712
Εναλλακτικός τίτλος
Transforming education in an era of climate change: from economic growth to degrowth discourses and cases of eco-logical practices in education
Συγγραφέας
Κλιάμπα, Άννα (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
University of Cambridge. Murray Edwards College. Faculty of Education. School of Humanities and Social Sciences
Εξεταστική επιτροπή
McCowan Tristan
Denmead Tyler
Robertson Susan
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνικά θέματα
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για την αειφορία; Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή; Αποανάπτυξη; Μετα-ανθρωπιστικές σπουδές; Φουκωική ανάλυση λόγου; Έρευνα πολλαπλών μελετών περίπτωσης
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.