Τεχνολογικά διευρυμένη μάθηση για ενίσχυση δεξιοτήτων ψηφιακού και πληροφοριακού γραμματισμού στην εκπαίδευση μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τη μετασχηματιστική δυναμική των τεχνολογιών εμβύθισης, και ειδικότερα της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και της Εικονικής Πραγματικότητας (VR), στην ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακού και πληροφοριακού γραμματισμού, στην προώθηση της δημιουργικότητας και στον εμπλουτισμό των μαθησιακών εμπειριών σε περιβάλλοντα δευτεροβάθμιας (K-12) και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (HE). Η μελέτη ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες ανάγκες της νέας γενιάς που κατακλύζεται από πολυαισθητηριακή πληροφορία, διερευνώντας πώς οι τεχνολογίες εμβύθισης μπορούν να ενσωματωθούν με ουσιαστικό τρόπο στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για την καλλιέργεια σημαντικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Το ερευνητικό πλαίσιο βασίζεται στο πλαίσιο ψηφιακών δεξιοτήτων DigComp 2.2 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις κατευθυντήριες γραμμές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (UDL) για την προώθηση εκπαιδευτικών πρακτικών που είναι μαθητοκεντρικές και χωρίς αποκλεισμούς, Η έρευνα διεξήχθη σε διάστημα δύο ετώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation investigates the transformative potential of immersive technologies, specifically Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR), in enhancing digital and media literacy skills, fostering creativity and enriching learning experiences across Secondary (K-12) and Higher Education (HE) settings. The study addresses the evolving needs of the new generation in the multisensory media-saturated ecosystem by exploring how immersive technologies can be meaningfully integrated into formal curricula for the enhancement of 21st century skills. It aligns with the European Commission’s DigComp 2.2 framework for digital competence and the Universal Design for Learning (UDL) guidelines to promote inclusive and learner-centered educational practices. Conducted over a two-year period as a longitudinal, mixed-methods action research study, the research involved diverse participant groups, including secondary, undergraduate, and postgraduate students within transnational contexts. The i ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2028)
DOI
10.12681/eadd/59700
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59700
ND
59700
Εναλλακτικός τίτλος
Technology-enhanced learning for digital and media literacy skills enhancement in education through an interdisciplinary approach
Συγγραφέας
Λάζου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσινάκος Αύγουστος
Καζανίδης Ιωάννης
Παναγιώτου Νικόλαος
Παπακώστας Γεώργιος
Μωυσιάδης Ελευθέριος
Σάμψων Δημήτριος
Οικονόμου Δάφνη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διεπιστημονικές εφαρμογές επιστήμης ηλεκτρονικών υπολογιστών
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογικά διευρημένη μάθηση; Τεχνολογίες εμβύθισης; Ψηφιακός γραμματισμός; Παιδεία στα μέσα; Διεπιστημονική προσέγγιση; Δεξιότητες κριτικής σκέψης; Δημιουργικότητα στην εκπαίδευση; Ετεροαξιολόγηση; Αγγλικά ως μέσο διδασκαλίας; Εκπαίδευση STEAM; Ήπιες δεξιότητες; Πλαίσιο συμπερίληψης; Εικονική πραγματικότητα; Επαυξημένη πραγματικότητα; Κριτικός γραμματισμός μέσω εμβύθισης (CITL); Διερευνητική μάθηση; Μάθηση μέσω σχεδιασμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
398 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.