Ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Περίληψη

Η αυξανόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί κρίσιμες προκλήσεις για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση των δικτύων φόρτισης, απαιτώντας λύσεις που να εξισορροπούν τον στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών με την επιχειρησιακή αποδοτικότητα. Η παρούσα διατριβή αντιμετωπίζει αυτές τις προκλήσεις, προτείνοντας ένα ενοποιημένο πλαίσιο βελτιστοποίησης που συνδυάζει την τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με τη δρομολόγηση και τον προγραμματισμό φόρτισης των οχημάτων—δύο προβλήματα που είναι εγγενώς NP-hard και συνήθως μελετώνται απομονωμένα. Ενοποιώντας αυτούς τους τομείς, η έρευνα προωθεί μια ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό των δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα τόσο ζητήματα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού όσο και λειτουργικής πολυπλοκότητας. Κεντρικό στοιχείο του προτεινόμενου συστήματος αποτελεί μια μεθοδολογία βασισμένη σε γενετικούς αλγορίθμους, ικανή να διαχειριστεί τον πολυκριτηριακό χαρακτήρα της βελτιστοποίησης των δικτύων φόρτισης. Λαμβά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The growing adoption of electric vehicles (EVs) presents critical challenges for the design and management of charging networks, requiring solutions that balance strategic infrastructure planning with operational efficiency. This dissertation addresses these challenges by introducing a unified optimization framework that integrates EV charging station placement with EV routing and charging scheduling—two inherently NP-hard problems traditionally studied in isolation. By bridging these domains, the research advances a holistic approach to EV network design, simultaneously tackling long-term planning and operational complexities. At the core of this framework lies a genetic algorithm-based methodology, which addresses the inherently multi-objective nature of EV charging network optimization. By integrating practical considerations such as traffic dynamics, demand variability, grid constraints, and user-centric metrics, the framework ensures relevance to real-world challenges. Unlike exis ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2026)
DOI
10.12681/eadd/59610
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59610
ND
59610
Εναλλακτικός τίτλος
Development of an integrated management system for electric vehicles charging stations networks
Συγγραφέας
Λάζαρη, Βασιλική (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Χασιακός Αθανάσιος
Οικονόμου Πολυχρόνης
Χριστοφόρου Ζωή
Ηλιοπούλου Χριστίνα
Αρετούλης Γεώργιος
Κηρυττόπουλος Κωνσταντίνος
Τσινόπουλος Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού ➨ Επιστήμη και Τεχνολογία των μεταφορών
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρικά οχήματα; Χωροθέτηση σταθμών φόρτισης; Δρομολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων; Βέλτιστος προγραμματισμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων; Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση; Γενετικοί αλγόριθμοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.