Αξιολόγηση της συνεργασίας οικογένειας-παιδαγωγών στην προσχολική αγωγή: ανάπτυξη και εφαρμογή μιας νέας κλίμακας

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής αποτελεί η συνεργασία μεταξύ οικογένειας και παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας. Πιο συγκεκριμένα, αναπτύχθηκαν δύο νέες κλίμακες αξιολόγησης της συνεργασίας οικογένειας-προσχολικών κέντρων. Παράλληλα, διερευνήθηκαν οι αντιλήψεις των γονέων και των παιδαγωγών σχετικά με τη συνεργασία οικογένειας-προσχολικών κέντρων και μελετήθηκε ο πιθανός βαθμός συμφωνίας ανάμεσα σε αυτές τις αντιλήψεις. Ακόμη, διερευνήθηκε το προφίλ της συνεργασίας οικογένειας-προσχολικών κέντρων, και ελέγχθηκε η πιθανή συσχέτιση μεταξύ της συνεργασίας οικογένειας-προσχολικών κέντρων με το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών και των παιδαγωγών, καθώς και με το οικογενειακό μαθησιακό περιβάλλον. Η προσέγγιση του θέματος επιχειρήθηκε σε θεωρητικό και εμπειρικό επίπεδο. Στο θεωρητικό μέρος αναφέρεται και αναλύεται κριτικά το θεωρητικό πλαίσιο του θέματος. Παρουσιάζονται η οικοσυστημική θεωρία της ανθρώπινης ανάπτυξης και η θεωρία των επικαλυπτόμενων σφαιρών επιρροής. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis investigates the partnership between home and preschool centers. It details the development of two assessment scales designed to evaluate this collaboration. Furthermore, the study explores the perceptions of parents and preschool educators regarding the partnership, examines the congruence between these views, and profiles the nature of the home-preschool center partnership. Finally, it investigates potential correlations between this partnership and the socioeconomic background of parents and educators, as well as the home learning environment. This study employed both theoretical and empirical approaches. The theoretical section introduces and critically analyzes the study's conceptual framework, specifically presenting the bioecological model of human development and the theory of overlapping spheres of influence. This section further discusses the significance and assessment of home-preschool center partnerships, the perceptions of parents and preschool educat ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59484
ND
59484
Εναλλακτικός τίτλος
Assessment of school-family partnership in Greek preschool settings: development and validation of a new measure
Συγγραφέας
Μαργαριτοπούλου, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσιτιρίδου Μαρία
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Πέτκου Δάφνη
Τύμπα Ελένη
Μανωλίτσης Γεώργιος
Θωίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Όρους Χσία οικογένειας-προσχολικών κέντρων και μία κλίμακα αξιολόγησης του οικογενειακού μαθησιακού περιβάλλοντος. Στους παιδαγωγούς χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που περιλαμβάνει δημογραφικές ερωτήσεις και μία κλίμακα για τη συνεργασία οικογένειας-προσχολικών κέντρων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι δύο κλίμακες που αναπτύχθηκαν αποτελούν δύο αξιόπιστα εργαλεία για την αξιολόγηση της συνεργασίας οικογένειας-προσχολικών κέντρων. Η γενική εικόνα που προκύπτει από την έρευνα με βάση τις αντιλήψεις τόσο των γονέων όσο και των παιδαγωγών αναφορικά με τη μεταξύ τους συνεργασία είναι θετική. Δεν παραβλέπεται βέβαια ότι οι αντιλήψεις των γονέων και των παιδαγωγών για τη μεταξύ τους συνεργασία δεν συμφωνούν, γεγονός που σχετικοποιεί την παραπάνω θετική εικόνα. Σημαντικό εύρημα επίσης, αποτελεί η διαπίστωση ότι το προφίλ της συνεργασίας στην Ελλάδα είναι θετικό. Άλλο σημαντικό εύρημα είναι ότι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των γονέων και των παιδαγωγών (κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο) συσχετίζονται με τη συνεργασία οικογένειας-προσχολικών κέντρων. Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι η συνεργασία οικογένειας-προσχολικών κέντρων με βάση τις αντιλήψεις των οικογενειών συσχετίζεται με το οικογενειακό μαθησιακό περιβάλλον. Προηγούμενες έρευνες υποστηρίζουν ότι η συνεργασία οικογένειας-προσχολικών κέντρων και το οικογενειακό μαθησιακό περιβάλλον επηρεάζουν την ανάπτυξη των παιδιών. Στην παρούσα έρευνα βρέθηκε ότι αυτά τα δύο στοιχεία συσχετίζονται. Συνεπώς είναι σημαντικό να διερευνηθεί εάν αυτή η συσχέτιση επιδρά στην ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Τα αποτελέσματα αυτών των ερευνών θα μπορέσουν να αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που σκοπό θα έχουν τη βελτίωση αυτής της συνεργασίας και d at strengthening both home-preschool center partnerships and home learning environments.
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59484
ND
59484
Εναλλακτικός τίτλος
Assessment of school-family partnership in Greek preschool settings: development and validation of a new measure
Συγγραφέας
Μαργαριτοπούλου, Θεοδώρα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσιτιρίδου Μαρία
Γραμματικόπουλος Βασίλειος
Γρηγοριάδης Αθανάσιος
Πέτκου Δάφνη
Τύμπα Ελένη
Μανωλίτσης Γεώργιος
Θωίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.