Η ιερότητα του νερού στις εθιμικές χορευτικές πρακτικές: μια λαο-ανθρωπολογική πρόταση για τη διδασκαλία του παραδοσιακού χορού στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την εφαρμογή μιας πρότασης για τη διδασκαλία του παραδοσιακού χορού στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση προσανατολισμένη σε μια ολιστική αντιμετώπισή του, με απώτερο στόχο στη σχέση των φορέων της παράδοσης με το φυσικό περιβάλλον. Με εστίαση στις εθιμικές χορευτικές πρακτικές που σχετίζονται με το νερό, η μελέτη αυτή στόχευσε πέρα από την εκμάθηση του παραδοσιακού χορού εντασσόμενου στο πλαίσιο τέλεσής του, στην αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τριών για ένα καλύτερο σύγχρονο και μελλοντικό περιβάλλον, καλλιεργώντας το σεβασμό στο περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη, όπως αποτυπώνονται από την UNESCO και το Πρόγραμμα Σπουδών για το «Νέο Σχολείο του 21ου αιώνα». Για την επίτευξη του στόχου της συγκεκριμένης ερευνητικής πρότασης έχουν επιλεγεί ορισμένες θεωρητικές και μεθοδολογικές προτάσεις, βασισμένες στη σύγχρονη προβληματική για τον παραδοσιακό χορό, τη διδακτική μεθοδολογία και πρακτική και την ερευνητική μεθοδολογική διαδικασία. Το θεωρητικό πλαίσιο, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study explores the implementation of an educational intervention for teaching traditional dance in secondary education, adopting a holistic approach that emphasizes the interconnection between cultural expression and the natural environment. Focusing on customary dance practices associated with water, the research extends beyond the mere acquisition of dance skills within their performative context. It aims to foster environmental awareness among students and promote values related to sustainability, in alignment with UNESCO's directives and the curriculum guidelines of the ‘New School for the 21st Century’. The theoretical framework guiding this study conceptualizes traditional dance as an embodied cultural practice that transmits meaning and is intrinsically linked to the socio-historical and natural environment in which it is performed. The pedagogical approach of the intervention is based on the “Meddler-in-the-Middle” teaching model, which foregrounds the dynamic, reciprocal ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2027)
DOI
10.12681/eadd/59464
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59464
ND
59464
Εναλλακτικός τίτλος
Sacredness of water in customary dance practices: a folk – anthropological proposal for instruction of traditional dance in education
Συγγραφέας
Χείλαρη, Αναστασία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ζωγράφου Μαγδαληνή
Κακάμπουρα Ρέα
Λάντζος Βασίλειος
Γουλιμάρης Δημήτριος
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Μπουρνέλλη Παγώνα
Παπακώστας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Παραδοσιακός χορός; Διδασκαλία; Περιβάλλον; Νερό; Κλιματική αλλαγή; Ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.