Αποτελεσματική ηγεσία στη λήψη αποφάσεων ως παράγοντας διαμεσολάβησης μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων στα δημοτικά σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας

Περίληψη

Η ποιότητα της ηγεσίας που ασκείται εντός της εκπαιδευτικής μονάδας είναι καθοριστική για την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού σχολείου και την ενίσχυση των επιδόσεων των μαθητών. Η ηγεσία χαρακτηρίζεται από υψηλές επικοινωνιακές δεξιότητες και στοιχεία ηθικού κύρους του ηγέτη, τα οποία είναι ουσιώδη για την επίλυση συγκρούσεων που ανακύπτουν στο σχολικό περιβάλλον. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η γονεϊκή εμπλοκή συχνά αποτελεί αιτία συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, γεγονός που καθιστά τον ρόλο του/της Διευθυντή/ντριας κρίσιμο στη διαχείριση αυτών των σχέσεων. Ο/Η Διευθυντής/ντρια, ως ανώτερο στέλεχος της σχολικής μονάδας, αναλαμβάνει τον ρόλο του διαμεσολαβητή με στόχο την εξομάλυνση της επικοινωνίας και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών. Η παρούσα διατριβή εστιάζει στον ρόλο του σχολικού ηγέτη στη διαμεσολάβηση ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς, με έμφαση στις επικοινωνιακές δεξιότητες και στρατηγικές που απαιτούνται για την αποτελεσματικότητα και την ηθική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The quality of leadership exercised within the school is crucial to developing an effective school and enhancing student achievement. Leadership is characterised by high communication skills and elements of moral authority of the leader, which are essential for resolving conflicts that arise in the school environment. In primary education, parental involvement is often a cause of conflict between teachers and parents, which makes the role of the headteacher critical in managing these relationships. The Principal, as a senior member of the school unit, assumes the role of mediator with the aim of smoothing communication and enhancing cooperation between the two parties. This thesis focuses on the role of the school leader in mediating between teachers and parents, with emphasis on the communication skills and strategies required for the effectiveness and ethical dimension of his/her intervention. The study was implemented using quantitative methodology and systematic sampling, using a s ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 7/2027)
DOI
10.12681/eadd/59424
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59424
ND
59424
Εναλλακτικός τίτλος
Effective leadership in decision making as a mediating factor between teachers and parents in primary schools in Western Macedonia
Συγγραφέας
Χαρισοπούλου, Μαρίνα (Πατρώνυμο: Αλκιβιάδης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Τριαντάρη Σωτηρία
Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος
Τζάρτζας Γεώργιος
Ιορδανίδης Γεώργιος
Ζάχος Δημήτριος
Γκιαούρη Στεργιανή
Φύκαρης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αποτελεσματική ηγεσία; Λήψη αποφάσεων; Διαμεσολάβηση; Εκπαιδευτικοί; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.