H μαθητική θεατρική παράσταση σε λύκεια της Κύπρου: το πλαίσιο, η διαδικασία και το αποτέλεσμα

Περίληψη

Σε έρευνα που διεξήχθη σε πέντε λύκεια μίας επαρχίας της Κύπρου κατά το διάστημα μεταξύ Οκτώβρη του 2021 και Απρίλη του 2022 επιχειρείται να δοθούν απαντήσεις σε κάποια βασικά ερωτήματα που αφορούν την προετοιμασία μιας μαθητικής θεατρικής παράστασης, όπως: ποιος είναι ο σκοπός της, από τι επηρεάζεται η επιλογή του έργου, ποιες είναι οι αρμοδιότητες του/της εκπαιδευτικού-σκηνοθέτη/τριας, πώς στηρίζει η διεύθυνση του σχολείου την προσπάθεια αυτή, με ποια διαδικασία γίνεται η σύνθεση της ομάδας, ποιο μοντέλο οργάνωσης και ποιες μεθόδους χρησιμοποιεί ο/η υπεύθυνος εκπαιδευτικός. H αξία της έρευνας αυτής έγκειται στην προσπάθεια να αναδειχθεί η ζωτική σημασία που έχει η διαδικασία προετοιμασίας μιας σχολικής παράστασης για όλα τα εμπλεκόμενα μέλη της σχολικής κοινότητας, καθώς τα παιδαγωγικά οφέλη είναι πολλαπλά και πολύπλευρα. Η έρευνα δομήθηκε σε τρεις φάσεις: α) λήφθηκαν συνεντεύξεις από πέντε εκπαιδευτικούς-σκηνοθέτες μαθητικών παραστάσεων, β) παρατηρήθηκαν πρόβες τεσσάρων θεατρικών ομ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current research conducted in five lyceums of one district of Cyprus covering a time span from October 2021 to April 2022 attempts to provide answers to some fundamental questions pertinent to the preparation of a student theatrical performance such as: the aim of the performance, the factors which determine the choice of the play, the responsibilities of the teacher-director, the extent to which such an endeavour is supported by the school Management, the process by which the drama group composition is finalized, the type of organizational model and methods applied by the teacher in charge. Τhe value of this research. The value of this research lies in the effort to highlight the vital importance of the process of preparing a school performance for all involved members of the school community, as the pedagogical benefits are multiple and multifaceted. The research has been structured in three phases: a) five teachers-directors of student theatrical performances were interviewed, b ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/59392
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59392
ND
59392
Εναλλακτικός τίτλος
The student theater performance: the context, the process and the result
Συγγραφέας
Τζοβενάκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Σοφοκλής)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Frederick University. Σχολή Επιστημών Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Κωνσταντίνου Άντρη
Λενακάκης Αντώνης
Χριστοδούλου Νικολέτα
Μιχαλόπουλος Παναγιώτης
Καρατάσου Κατερίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Θέατρο
Λέξεις-κλειδιά
Μαθητική θεατρική παράσταση; Σχολικό θέατρο; Σχολικοί Αγώνες Θεάτρου
Χώρα
Κύπρος
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.